۰
جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵

تولید ارزان نفت با پنل های خورشیدی

شرکت شورون در منطقه آفتاب خیز کرن والی کالیفرنیا راهی برای استفاده از یکی از برنامه های انرژی پاک این ایالت برای کاهش هزینه استخراج نفت پیدا کرده است.
شرکت شورون در منطقه آفتاب خیز کرن والی کالیفرنیا راهی برای استفاده از یکی از برنامه های انرژی پاک این ایالت برای کاهش هزینه استخراج نفت پیدا کرده است.
به گزارش ایسنا، شرکت شورون اعلام کرده که از آوریل پنلهای خورشیدی برق پمپهای نفت در میدان نفتی لاست هیلز به ظرفیت ۷۹۸۱ بشکه در روز را تامین می کنند. این سایت ۲۹ مگاواتی متعلق به شرکت سان پاور بوده و برای تامین ۸۰ درصد از برق این میدان نفتی طراحی شده که معادل حذف بیش از چهار هزار خودرو از جاده است. در مقابل، شورون اعتبار استانداردهای سوخت کم کربن به ارزش حدود چهار میلیون دلار در سال را با قیمت فعلی دریافت می کند.
ورونیکا فلورس پانیاگوا، سخنگوی شرکت شورون اظهار کرد: برق یکی از بزرگترین هزینههای عملیاتی میدان لاست هیلز است بنابراین داشتن پنلهای خورشیدی عامل مهمی است که کمک می کند این هزینه ها پایین نگه داشته شوند و عمر برنامه ریزی شده میدان نفتی حفظ شود.
به گفته تلیسا تولیور، مدیر انرژی تجدیدپذیر خط لوله و برق شورون، هزینه های انرژی تجدیدپذیر به مرور زمان به میزان قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده و کاربرد آن در میادین نفتی را اقتصادی تر کرده است. ما امیدواریم بتوانیم این مدل را تکرار کنیم.
بر اساس گزارش بلومبرگ، پروژه لاست هیل که بزرگترین میدان نفتی تحت حمایت انرژی خورشیدی است، تغییر غیرمعمولی در سرنوشت برنامه استاندارد سوخت کم کربن کالیفرنیا داده است. این برنامه برای کاهش میزان آلایندگی به میزان ۲۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ طراحی شده بود و برای حذف خودروهای بنزینی و دیزلی و جایگزین کردن خودروهای بیودیزل و اتانولی مورد استفاده قرار گرفته بود اما بهره مند شدن شرکتهای نفتی، اتفافی است که فعالان محیط زیستی می گویند نیات این برنامه برای استفاده بیشتر از سوختهای تجدیدپذیر را تغییر می دهد.
کد مطلب: 133388
برچسب ها: نفت پنل خورشیدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *