۰
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۲

پلمب ۱۲ باشگاه در اصفهان

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: در سال گذشته ۳۱۰ ورزشکار بیمه شده اصفهانی در سامانه فدراسیون پزشکی ورزشی ثبت شدند اما متاسفانه در پنج ماه امسال در استان اصفهان و کشور با کاهش چشمگیری روبرو شدیم و توصیه می کنم ورزشکاران استان برای گرفتن خدمات با ضریب بیشتر فاصله بین بیمه های ورزشی خود نداشته باشند.
پلمب ۱۲ باشگاه در اصفهان
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: در سال گذشته  ۳۱۰ ورزشکار بیمه شده اصفهانی در سامانه فدراسیون پزشکی ورزشی ثبت شدند اما متاسفانه در پنج ماه امسال در استان اصفهان و کشور با کاهش چشمگیری روبرو شدیم و توصیه می کنم ورزشکاران استان برای گرفتن خدمات با ضریب بیشتر فاصله بین بیمه های ورزشی خود نداشته باشند.
احمد باقری مقدم امروز (یکشنبه، ۱۹ مردادماه) در نشست خبری هیئت پزشکی ورزشی که به عملکرد پنج ماهه این هیئت در زمان کرونا اختصاص داشت، با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد «محمدپاکروان» از پیشکسوتان ورزش و رسانه اصفهان، اظهارکرد: استان اصفهان از جمله استانهایی است که در حوزه انعکاس رویدادهای ورزشی پیشرو بوده است و این نشان از شاخص بودن استان است.
وی در خصوص مصوبات ستاد مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: در ابتدای شیوع این ویروس وزارت بهداشت مباحث کرونا در ورزش را به فدراسیون پزشکی ورزشی واگذار کرد و فدراسیون نیز مرتب با رصد و پیگیری موضوعات مختلف مرتبط با ورزش بخشنامه ها و مصوبات خود را در اختیار جامعه مخاطب خود قرار می داد. اما با تغییراتی که انجام شد مقرر شد ادامه کار به صورت استانی باشد و ما با تاخیر مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونا را دریافت می کنیم که انتظار داریم این همکاری نزدیک تر و بیشتر باشد.
وی افزود: تجارب خوبی در این مدت به دست آوردیم که می توانیم در اختیار ستاد استانی قرار دهیم. جمعیت زیادی در حوزه ورزش فعال هستند و از این طریق امرار معاش می کنند تعطیلی مراکز و اماکن ورزشی خسارت های زیادی به آن ها وارد کرده و بعد از بازگشایی نیز مراجعین کمی دارند. نظر ما هم این است که طبق گفته رئیس جمهور مردم باید بتوانند برای معیشت خود فعالیت کنند اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا بیش از این با افزایش مبتلایان روبرو نشویم.
به گزارش ایسنا، رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان تصریح کرد: بعد از بازگشایی مراکز ورزشی با انجام منظم بازرسی ها، در جهت تعامل با باشگاهها تعداد زیادی تذکر شفاهی و در صورت تکرار تذکر کتبی و با توجه به تکرار تخلفات ۱۲ باشگاه پلمب شد.
باقری مقدم گفت: با توجه به ماهیت ورزش که در جهت سلامتی و جلوگیری از آسیب‌های جسمی و روحی است می توان با رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌هایی که اعلام می شود شهروندان و به ویژه ورزشکاران بتوانند به فعالیت های خود ادامه دهند.
وی در خصوص نحوه فعالیت ورزشکاران رشته هایی مثل رزمی و کشتی، اظهارکرد: در مورد رشته های رزمی، بوکس، کشتی و امثال آن با توجه به تماس نزدیک و سختی که در استفاده از ماسک وجود دارد حساسیت زیادی وجود دارد، البته ورزشکاران این رشته تمرینات انفرادی خود را انجام می دهند. 
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان در ارتباط با بحث بیمه ورزشی ورزشکاران، افزود: ورزشکاران با پرداخت سالیانه ۲۰۰هزار ریال حق عضویت از خدمات بسیار متنوعی در مسیر ورزش خود، مشاوره های تغذیه و روانشناسی برای رسیدن به قهرمانی و همچنین خدمات درمانی و فیزیوتراپی در صورت بروز آسیب بهره مند می شوند. در سال گذشته ۳۱۰ هزار ورزشکار سازمان یافته داشتیم که این آمار باتوجه به کرونا، امسال کاهش چشمگیری در سطح استان و کشور داشته است.
وی خاطر نشان کرد: توصیه من به ورزشکاران این است که فاصله ای بین بیمه سال گذشته و امسال خود نداشته باشند تا بتوانند از ضریب خدماتی بیشتری استفاده کنند.
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: کوفتگی و خراشیدگی ها که پرونده ای برای آن تشکیل نمی شود، شایع ترین آسیب ها در بین ورزشکاران اصفهان است. در سال گذشته بیش از ۱۲۰۰ پرونده مصدومیت تشکیل شده که مربوط به مفاصل و شکستگی ها بوده است. انواع آسیبهای زانو در رتبه نخست آسیب دیدگی ها است که در بسیار موارد نیاز به جراحی داشتند، آسیبهای مچ پا که عمدتا با فیزیوتراپی برطرف می شوند و بعد از آن آسیبهای ستون فقرات. بنابراین ورزشکاران می تواند با پرداخت حداقل حق عضویت در مورد بیمه خدمات خوب و میلیونی دریافت کنند.
وی با اشاره به فعالیت حوزه روانشناسی ورزشی هیئت، تصریح کرد: طی فراخوانی که داشتیم حدود ۷۰ روانشناس ورزشی برای همکاری با ما اعلام آمادگی کردند و فعالیتهای خوبی نیز صورت گرفت که با شیوع ویروس کرونا با وقفه مواجه شد و قرار است دوباره از سر گرفته شود.
وی افزود: کلینک درمانی هیئت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال است و ورزشکاران می توانند با خیالی راحت به مراکز درمانی مراجعه کنند. در خصوص ماساژ نیز با توجه به تماس نزدیک پرخطر بودن آن تا زمان اعلام ستاد مبارزه با ویروس کرونا تعطیل است.
باقری مقدم با ابراز بی اطلاعی در ارتباط با وضعیت درمانی سهراب مرادی گفت: مراحل درمانی وی زیر نظر فدراسیون وزنه‌برداری و پزشکی ورزشی انجام می شود و اطلاع دقیقی از آن ندارم.
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان در پاسخ به سوال یکی از اعضا انجمن خبرنگاران، عکاسان ورزشی اصفهان در خصوص همکاری و ارائه خدمات به این قشر ،گفت: با تعاملی که داشتیم افراد فعال در این حوزه بیمه ورزشی شدند و علاقه مندیم که بتوانیم خدمات و تسهیلات بیشتری در اختیار خبرنگاران و عکاسان استان قرار دهیم اما اجازه دهید بعد بررسی های بیشتر در جلسات آینده اخبار مربوط به آزمایشات آنها، خدمات فیزیوتراپی که برای آنها ضروری است با توجه به آسیبهای شغلی را اعلام کنیم.
در پایان این نشست به صورت نمادین از نمایندگان رسانه و انجمن خبرنگاران، عکاسان ورزشی اصفهان تقدیر شد و از سوی انجمن خبرنگاران، عکاسان ورزشی نیز به واسطه تعامل خوب با رسانه ها تقدیر به عمل آمد.
کد مطلب: 134321
برچسب ها: اصفهان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *