۰
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۲

آتش‌سوزی در یک بیمارستان در تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق در یک بیمارستان در خیابان حافظ خبر داد.
آتش‌سوزی در یک بیمارستان در تهران
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق در یک بیمارستان در خیابان حافظ خبر داد.
سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهار کرد: ساعت ٢:٠٠ بامداد روز جاری یک مورد آتش سوزی در یک بیمارستان در خیابان حافظ، خیابان سرهنگ سخایی به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله با توجه به حساسیت حریق در بیمارستانها چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی از جمله خودرو حامل تجهیزات تنفسی و دو دستگاه نردبان هیدرولیکی به محل اعزام شدند. 
وی ادامه داد: محل حادثه بیمارستانی بود که دارای چند ساختمان بود. در یکی از ساختمان های این بیمارستان هفت طبقه که بخشهای تخصصی مثل سی سی یو و بخش های شیمی درمانی در آن مستقر بود، حریق رخ داده بود. این ساختمان سه طبقه زیرزمین و چهار طبقه روی زمین داشت که یک انباری کوچک در طبقه منفی دو حریق رخ داده بود. به گفته افرادی که در محل حضور داشتند این انبار راکد بود و مقدار زیادی کارتن و کاغذ در آن نگهداری می شد. 
وی ادامه داد: زمانی که نیروها به محل رسیدند بخشهای طبقات بالایی را دود فرا گرفته بود. 
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه آتش نشانان در مدت زمان چهار دقیقه در محل حاضر شده بودند گفت: با توجه به اینکه پیش از این، از این بیمارستان بازدید شده بود و مانورهایی در آن انجام شده بود آتش نشانان به محل اشراف کامل داشتند و تحت نظارت فرماندهان به سرعت خود را به طبقه منفی ۲  رسانده و درب انبار که قفل بود را باز کردند. 
وی افزود: همزمان با خاموش کردن آتش، گروه های دیگر به طبقات بالایی رفتند و آتش نشانان حدود ٢٠ نفر از افرادی را که به کمک نیاز داشتند با کمک پرسنل بیمارستان که پیش از رسیدن آتش نشانان نیز سعی کرده بودند بیماران را تخلیه کنند، از بخش های تخصصی خارج کردند. این افراد بدون آسیب دیدگی و با نظارت پرسنل به بخش های مجاور منتقل شدند. 
وی گفت: این حادثه مصدوم یا تلفات جانی نداشت و با حضور به موقع آتش نشانان از یک روز تلخ جلوگیری شد. حریق اطفا شد اما مقدار زیادی دود در طبقات انباشته شده بود که پس از اطفای حریق، دود نیز تخلیه شد. 
کد مطلب: 134341
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *