۰
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۹
انجمن مديران روزنامه هاي غير دولتي بیانیه داد:

انتقاد از توقیف جهان صنعت

کواکبیان با انتقاد از توقیف روزنامه جهان صنعت: امیدوارم هیات نظارت بر مطبوعات هر چه سریعتر تجدیدنظر کند
انجمن مديران روزنامه هاي غير دولتي، با صدور بیانیه ای درباره توقيف روزنامه جهان صنعت، از صدور حکم توقیف این روزنامه انتقاد کرد.
انتقاد از توقیف جهان صنعت
انجمن مديران روزنامه هاي غير دولتي، با صدور بیانیه ای درباره توقيف روزنامه جهان صنعت، از صدور حکم توقیف این روزنامه انتقاد کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین در این بیانیه آمده است: در شرايطي كه مطبوعات كشور ( به ويژه روزنامه هاي غير دولتي ) روزگار به سختي مي گذرانند و سعي دارند با تحمل مشكلات و ناملايمات گوناگون ، به حيات خود ادامه داده و وظايف خطير خود را در زمينه اطلاع رساني و آگاهي بخشي به جامعه انجام دهند ، متاسفانه روزنامه جهان صنعت پس از سال ها انتشار ، با حكم هيات محترم نظارت بر مطبوعات و به دليل انتشار مطالبي به نقل از يكي از اعضاي ستاد ملي مقابله با كرونا ( به نام دكتر محمد رضا محبوب فر) توقيف شد و از ادامه حيات بازماند. 
دكتر محمد رضا محبوب فر در همه رسانه ها به عنوان عضو ستاد ملي مقابله با كرونا شناخته و معرفي شده و از ايشان با همين عنوان ، مصاحبه ها و مطالب متعددي در رسانه هاي مختلف منتشر شده و هيچگاه اين جايگاه و عنوان ، از سوي ستاد مذكور تكذيب نشده است. 
بديهي است كه راهكار عقلايي و منطقي براي جلوگيري از انتشار مطالب به نقل از اعضاي  ستاد ملي مقابله با كرونا ، اين است كه ستاد مذكور به اعضاي خود ابلاغ نمايد كه مصاحبه با رسانه ها منوط به كسب اجازه از اين ستاد است ، نه اينكه رسانه ها به جرم انتشار مصاحبه با يكي از اعضاي ستاد مذكور با  حكم توقف فعاليت و عدم حيات مواجه شوند. 
صدور حكم توقف فعاليت روزنامه جهان صنعت به دليل انتشار مصاحبه با يكي از اعضاي ستاد ملي مقابله با كرونا ، از سوي هيات محترم نظارت بر مطبوعات،  آنهم بدون فرصت دادن به مديريت آن رسانه براي بيان توضيحات و دفاع از خود ، علاوه بر تعطيلي رسانه و محروم كردن مخاطبان آن ، موجب بيكار شدن بخشي از فعالان و شاغلين جامعه خبري و رسانه اي كشور و افزايش دغدغه امنيت شغلي خبرنگاران شده است. درد آور تر اينكه اين اتفاق در ايامي كه به عنوان روز خبرنگار در تقويم كشور نامگذاري شده صورت گرفته است. 
از اين رو از هيات محترم نظارت بر مطبوعات به ويژه وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان مسئول دبيرخانه هيات و همچنين نماينده مديران مسئول رسانه ها در اين هيات ، انتظار دارد قبل از صدور حكم توقف انتشار يك رسانه ، با دعوت از مدير مسئول آن رسانه و ضمن استماع توضيحات و دلايل انتشار مطلب مورد نظر ، فرصت دفاع را به ايشان داده و در نهايت قضاوت را به دستگاه قضائي بسپارند.

کواکبیان با انتقاد از توقیف روزنامه جهان صنعت:
امیدوارم هیات نظارت بر مطبوعات هر چه سریعتر تجدیدنظر کند

مصطفی کواکبیان رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور در گفتگو با خبرگزاری شفقنا با اشاره به توقیف روزنامه «جهان صنعت» به دلیل انتشار مصاحبه ای درباره کرونا با عنوان «به آمار دولتی اعتمادی نیست» می گوید: رسانه های ما همیشه از منافع ملی و مصالح عمومی کشور حمایت کرده اند با این حال همواره دچار مشکلاتی شده اند. به عنوان مثال دو روز پیش روزنامه «جهان صنعت» توقیف شد. من معتقدم شاید مطلب چاپ شده این روزنامه و استناد به این آمار، نادرست باشد ولی نباید چنین مجازاتی توسط هیئت نظارت بر مطبوعات برای این روزنامه درنظر گرفته و حکم به توقیف داده شود. باید درنظر گرفت که با این کار حداقل ۴۰ خبرنگار در اولین هفته روز خبرنگار کارشان تعطیل می شود.

موسس انجمن «مدیران روزنامه های غیر دولتی» گفت: بحث توقیف باید آخرین راه حل باشد نه اینکه هیئت نظارت بر مطبوعات بدون رای قوه قضاییه حکم به توقیف دهد. البته پیگیر حل این مشکل هستیم و با دوستان معاونت مطبوعاتی گفتگوهایی انجام دادیم تا هرچه سریعتر این مسئله پیگیری و حل شود.
کد مطلب: 134490
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *