۰
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۶

بازداشت بیش از ۶ هزار معترض در بلاروس

سوتلانا تیخانوفسکایا نامزد اصلی مخالف که پس از تهدید آشکار برای فرزندانش راهی لیتوانی شد، از جمله کسانی است که از کشور فرار کرده است. 
بازداشت بیش از ۶ هزار معترض در بلاروس
 اعتراض ها در بلاروس به نتیجه انتخابات اخیر در این کشور که منجر به پیروزی دوباره الکساندر لوکاشنکو شد، برای سومین روز متوالی ادامه دارد و وزارت امور داخلی این کشور از دستگیری دست کم شش هزار نفر طی سه روز اخیر خبر داده است.
به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، مقامات بلاروس می‌گویند بیش از ۶ هزار نفر را در سه شب تظاهرات همراه با خشونت در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بحث برانگیز روز یکشنبه دستگیر کردند. 

در مطلبی که در این روزنامه بریتانیایی درج شده، آمده است: رهبران مخالفان در پی سرکوب گسترده پس از انتخابات و پیروزی دوباره الکساندر لوکاشنکو، زندانی و یا به خارج از کشور رانده شده‌اند. 

سوتلانا تیخانوفسکایا نامزد اصلی مخالف که پس از تهدید آشکار برای فرزندانش راهی لیتوانی شد، از جمله کسانی است که از کشور فرار کرده است. 

در یک بازداشتگاه در حومه مینسک پایتخت بلاروس خانواده‌های ناامید هر روز صبح تجمع کرده و خواستار پاسخگویی پلیس در خصوص وضعیت اطرافیانشان هستند که توسط پلیس دستگیر شده‌اند. در تظاهرات روز چهارشنبه در مرکز مینسک، صدها زن با پوشیدن لباس سفید و در دست داشتن شاخه گل، علیه وحشیگری پلیس و دستگیری‌های گسترده زنجیره انسانی تشکیل دادند. 

دهها روزنامه نگار از روسیه بازداشت شده‌اند، بسیاری از آژانس‌های خبری روسیه و کارکنان انها مورد حمله پلیس قرار گرفته و دوربین‌های آن‌ها شکسته شده است. 

لوکاشنکو که اغلب به عنوان "آخرین دیکتاتور اروپا" خوانده می‌شود، عهد کرده است که اجازه ندهد بلاروس "از هم پاشیده شود" و معترضان را مهره‌های قدرتهای خارجی خوانده است. 

وزارت امور خارجه بلاروس نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که شواهد "غیرقابل انکاری" از "مداخله خارجی" در این تظاهرات ضددولتی وجود دارد. 

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که روز یکشنبه برگزار شد و براساس گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور،  «الکساندر لوکاشنکو» رییس‌جمهوری کنونی پیروز انتخابات اعلام شد. اما پس از پایان زمان اخذ رای، هزاران تن از مخالفان لوکاشنکو در شهرهای مختلف بلاروس به خیابان‌ها آمدند و با پلیس ضد شورش درگیر شدند. 
کد مطلب: 134492
برچسب ها: بلاروس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *