۰
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۴

اعلام جزئیات برگزاری مراسمهای محرم

فرماندار اردبیل گفت: نحوه برگزاری عزاداری نیاز به وحدت رویه و انسجام بیشتری دارد، هدف ما برگزاری مراسمات همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.
 فرماندار اردبیل گفت: نحوه برگزاری عزاداری نیاز به وحدت رویه و انسجام بیشتری دارد، هدف ما برگزاری مراسمات همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.
مسعود امامی یگانه ۲۳ مرداد در جلسه نحوه برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم با اشاره به اینکه هماهنگیها بین دستگاههای مختلف در رابطه با چگونگی برگزاری مراسم مدیریت شده است، افزود: ادامه و نحوه برگزاری عزاداری نیاز به وحدت رویه و انسجام بیشتری دارد . هدف ما برگزاری مراسمات همراه با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی است. 
فرماندار اردبیل با اشاره به شرایط خاص و ویژه مربوط به ویروس کرونا تصریح کرد: در رابطه با حفظ سلامت مردم با جدیت پیش خواهیم رفت، چرا که برخی از ناهماهنگیها ممکن است موجب صدمات شود . 
وی گفت: مطابق دستورالعملی که ابلاغ شده است، مسئولیت اجرا با سازمان تبلیغات است ولی دستگاهها با بسیج تمام توان خویش، آماده پشتیبانی ، ارائه تیمهای نظارت، تامین امکانات خودرویی و... مدیریت برگزاری مراسمها را در اولویت برنامههایشان قرار دادهاند ‌. 
فرماندار اردبیل افزود: طبق دستورالعمل ابلاغی، دسته گردانی کاملا منتفی بوده و این امکان مقدور نخواهد بود، پذیراییها و برپایی ایستگاهها نیز ممنوع میباشد .
امامی یگانه با بیان اینکه تمامی هئیتها و محلات که متولی دسته جات هستند ‌باید مکانی که استفاده میکنند به تائید دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت برسد، تصریح کرد: مکانهای بزرگ ورزشی، مدارس، فضاهای رو باز در اختیار هئیتها قرار خواهد گرفت .
وی گفت: هدف این است که طرح هر خانه یک حسینیه را اجرا کنیم ‌و مردم از طریق صدا و سیما  و رسانهها به پیگیری برنامههای عزاداری بپردازند تا از ایجاد  تجمع جلوگیری شود ‌.
امامی یگانه اضافه کرد: طبق هماهنگیها با صدا و سیما، مقرر شده برنامههای مرتبط با عزاداری صدا و سیما  در ساعات مشخصی پخش و بازه زمانی برنامههای پخش شده نیز افزایش یابد . 
فرماندار اردبیل در خاتمه با تاکید بر اینکه انسجام مسئولان در رابطه با این موضوع بسیار ضروری میباشد، خاطر نشان کرد: از همراهی روسای محلات تقدیر میکنیم که انصافا تابع تصمیمات ستاد هستند .
کد مطلب: 134550
برچسب ها: محرم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *