۰
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۷

اولین گوشی دنیا با دوربین مخفی

شرکت "زد تی ای"(ZTE) ساعاتی پیش به شکل رسمی اعلام کرد که اولین گوشی هوشمند دنیا را که دارای دوربین سلفی مخفی زیر نمایشگر خواهد بود، در تاریخ اول سپتامبر(۱۱ شهریور) روانه بازار خواهد کرد.
اولین گوشی دنیا با دوربین مخفی
شرکت "زد تی ای"(ZTE) ساعاتی پیش به شکل رسمی اعلام کرد که اولین گوشی هوشمند دنیا را که دارای دوربین سلفی مخفی زیر نمایشگر خواهد بود، در تاریخ اول سپتامبر(۱۱ شهریور) روانه بازار خواهد کرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، به نظر می رسد رقابت داغ برای عرضه اولین گوشی هوشمند با دوربین زیر نمایشگر با برنده شدن شرکت ZTE به پایان رسیده است، چرا که این شرکت به تازگی اعلام کرده است که اولین گوشی هوشمند دارای دوربین سلفی زیر نمایشگر موسوم به "Axon ۲۰ ۵G" را به تولید انبوه رسانده و اول سپتامبر آن را عرضه خواهد کرد. 
پیش بینی می شود "Axon ۲۰ ۵G" دارای صفحه نمایش ۶.۹۲ اینچی اولد با رزولوشن +FHD باشد، اما برخلاف همه گوشی هایی که تاکنون دیده ایم در آن خبری از اشغال فضای نمایشگر توسط نوار دوربین سلفی، ناچ قطره ای یا پانچ هول نیست و دوربین پاپ آپ نیز وجود ندارد و با یک نمایشگر کامل و یک دست مواجه خواهیم بود. 
تاکنون اغلب گوشی های تمام صفحه از دوربین های اصطلاحا پاپ آپ(pop up) بهره برده اند که در آنها دوربین سلفی برای عکسبرداری و فیلمبرداری از بالا یا کنار گوشی بیرون می آید و پس از اتمام کار دوباره به جای خود باز می گردد. 
شرکت ZTE خاطرنشان می کند که همه بازیگران اصلی صنعت تولید تلفن همراه هوشمند در حال کار بر روی دوربین های زیر نمایشگر هستند، اما ظاهرا این شرکت اولین شرکتی است که آن را به بازار معرفی می کند. 
شرکت ZTE مشخصات دیگری را از این گوشی فاش نکرده است، اما یک افشای اطلاعات نشان داد که این گوشی می تواند دارای دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و دوربین اصلی چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی، لنز اولترا واید یا دید عریض هشت مگاپیکسلی، حسگر تشخیص عمق دو مگاپیکسلی و لنز ماکرو دو مگاپیکسلی باشد. 

دیگر مشخصات شایعه شده نیز شامل صفحه نمایش ۶.۹۲ اینچی اولد، بدنه ساخته شده از شیشه و فلز، سیستم برون تراشه ای دارای حداکثر سرعت ۲.۴ گیگاهرتز، تا ۱۲ گیگابایت رم و باتری ۴۱۲۰ میلی آمپر ساعتی است. 
بنابراین گوشی Axon ۲۰ ۵G در تاریخ اول سپتامبر سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد.
فناوری دوربین زیر نمایشگر به احتمال بسیار زیاد با استقبال زیادی مواجه خواهد شد و از آنجا که بسیاری از شرکت ها در حال کار بر روی آن هستند، به زودی شاهد تولید گوشی های هوشمند زیادی با این فناوری خواهیم بود.
کد مطلب: 134781
برچسب ها: زد تی ای
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *