۰
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۹

آغاز کنکور گروههای علوم‌انسانی و ریاضی

دومین نوبت از کنکور سراسری ۹۹ با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه ۳۰ مرداد ماه آغاز شد.
آغاز کنکور گروههای علوم‌انسانی و ریاضی
دومین نوبت از کنکور سراسری ۹۹ با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه ۳۰ مرداد ماه آغاز شد.
دومین روز از کنکور سراسری ۹۹ با رقابت داوطلبان در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در ۳۹۲ شهر اصلی، سه هزار و ۳۰۰ حوزه فرعی و ۷۷۳ حوزه اصلی آغاز شد.
در گروه علوم ریاضی و فنی تعداد ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ کارت صادر شد که از این تعداد، ۵۴ هزار و ۲ نفر زن و ۱۰۱ هزار و ۲۴۸ نفر مرد هستند.
همچنین در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ کارت صادر شد که از این تعداد ۲۰۵ هزار و ۶۹۹ نفر زن و ۱۴۹ هزار و ۸۸۱ نفر مرد هستند.
همچنین مصلی امام خمینی (ره) تهران از امروز تا فردا جمعه ۳۱ مردادماه که آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی برگزار می شود، میزبان داوطلبان سه گروه آزمایشی است.
با توجه به شرایط ویژه حاکم بر آزمون سراسری امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، هفت هزار و ۳۰۰ کارشناس بهداشت محیط بر روند برگزاری آزمون نظارت می کنند؛ همچنین ۱۰ مصلی و ۴۸ ورزشگاه به تعداد حوزه های برگزاری این آزمون افزوده شده است.
علاوه بر این، در سطح کشور ۱۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی، دست اندرکار برگزاری کنکور سراسری هستند که در مقایسه با سنوات گذشته افزایش دارد.
مسن ترین داوطلب کنکور سراسری امسال متولد سال ۱۳۱۶ و در استان اصفهان حضور دارد که در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرد؛ همچنین جوان ترین داوطلب هم متولد سال ۱۳۸۴ است که در شهرستان استان قدس ثبت نام کننده گروه علوم تجربی است.
به گزارش ایرنا، در آزمون سراسری امسال، ۶۶۸ هزار و ۶ نفر معادل ۵۸.۲۸ درصد کل داوطلبان زن و ۴۷۸ هزار و ۱۲۲ نفر معادل ۴۱.۷۲ درصد مرد هستند.
نتیجه اولیه آزمون هفته اول مهرماه و نتیجه نهایی هفته نخست آبان ماه در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.
سازمان سنجش آموزش کشور برای همه داوطلبان بسته بهداشتی شامل ماسک، پد الکلی و ژل بهداشتی یک نفره تهیه کرد که در اختیارشان قرار می گیرد.
به گفته فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، چهار نفر در گروه علوم ریاضی و فنی مبتلا به کرونا هستند که یک نفر در شهر تهران حضور دارد.
همچنین با توجه به اینکه آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی هم روز پنجشنبه برگزار می شود، ۱۱ نفر در این آزمون کرونایی شناخته شدند اما هیچ کدام از آنها در شهر تهران حضور ندارند.
ظرفیت پذیرش در دانشگاه های دولتی ۱۵۴ هزار نفر از سوی ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.
کد مطلب: 134919
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *