۰
سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۵

برایان هوک:ایران یک تهدید است

نماینده سابق دولت آمریکا در امور ایران مدعی شد توافق هسته‌ای ایران تنها یک تعهد سیاسی بوده و ممانعتی برای واشنگتن در فعال کردن مکانیسم ماشه ایجاد نمی‌کند.
برایان هوک:ایران یک تهدید است
نماینده سابق دولت آمریکا در امور ایران مدعی شد توافق هسته‌ای ایران تنها یک تعهد سیاسی بوده و ممانعتی برای واشنگتن در فعال کردن مکانیسم ماشه ایجاد نمی‌کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، برایان هوک، نماینده برکنار شده دولت آمریکا در امور ایران نسبت به از سرگیری تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورمان ابراز امیدواری کرد.
برایان هوک در مصاحبه‌ای ابراز امیدواری کرد کلیه تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران در مدت ۲۹ روز دوباره اعمال شود. وی گفت: اتفاقات خوبی در راه است. تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران تمدید می‌شود و این کشور اجازه غنی سازی اورانیوم نخواهد داشت.
نماینده اخراجی دولت آمریکا مدعی شد: نقض تعهدات برجامی از سوی ایران این اجازه را به واشنگتن می‌دهد تا برای فعال کردن مکانیسم ماشه براساس یکی از شروط طرح جامع اقدام مشترک اقدام و تمامی تحریم‌های سازمان ملل را از سر بگیرد.
هوک با یادآوری اینکه جمهوری خواهان و دموکرات‌های کنگره هر دو خواهان جلوگیری از معافیت تحریم‌های تسلیحاتی ایران هستند، افزود: ما سعی کردیم این کار را با استفاده از یک مکانیسم ساده انجام دهیم، اما شورای امنیت سازمان ملل از قطعنامه پیشنهادی ما پشتیبانی نکرد؛ بنابراین ما مجبور شدیم روز پنجشنبه از سازوکار ماشه برای استرداد همه تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.
این مقام دولتی آمریکا مدعی شد واشنگتن همواره در جهت تامین صلح و امنیت اقدامات درست و شجاعانه را انجام می‌دهد. هوک در توجیه توسل غیرقانونی دولت ترامپ به مکانیسم ماشه مدعی شد ما از برجام که به لحاظ قانونی اجباری نبوده، خارج شدیم. توافق هسته‌ای ایران حتی فاقد امضا بود. باراک اوباما پیشتر تشریح کرده بود که برجام یک تعهد سیاسی است.
هوک در ادامه ادعاهایش گفت دولت ترامپ از طرف‌های باقی مانده در برجام می‌خواهد تا به تلاش‌های دیپلماتیک این کشور ملحق شده و مدعی شد که به اصطلاح دیپلماسی آمریکا در تضعیف ایران و نزدیکانش در منطقه به خوبی عمل کرده است. این مقام آمریکایی در بخشی از مصاحبه خود متحدان اروپایی واشنگتن را نشانه رفت و به آن‌ها یادآور شد ایران تهدیدی برای امنیت اروپاست. هوک مدعی شد ایران ده‌ها برنامه و عملیات تروریستی را تاکنون صورت داده است. وی افزود من نمی‌دانم چه کسی فکر می‌کند که دادن اسلحه به این کشور تصمیم درستی است.
این مقام سابق وزارت خارجه آمریکا با تمجید از اثر بخشی کمپین فشار حداکثری علیه ایران و تاکید بر تداوم آن مدعی شد ایران می‌تواند خود را برای مذاکره با آمریکا یا سقوط اقتصادی آماده کند. با این حال وی از اشاره به ناکارآمدی این کمپین در کشاندن جمهوری اسلامی به پای میز مذاکره امتناع کرد.
هوک همچنین با طرح ادعای نقض برجام از سوی ایران گفت تهران اروپا را به نقض برجام متهم می‌کند و خود نیز به تعهداتش ذیل این توافق پایبند نیست. در نتیجه چیزی از این توافق باقی نمانده و برجام به منقضی شدن خود ادامه می‌دهد.
کد مطلب: 135232
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *