۰
جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۵

آیا نخست وزیر ژاپن استعفا میدهد؟

 تلویزیون دولتی ژاپن از احتمال استعفای «آبه شینزو» نخست وزیر این کشور به دلیل مشکلات مربوط به وضعیت سلامتی وی خبر داد.
آیا نخست وزیر ژاپن استعفا میدهد؟
 تلویزیون دولتی ژاپن از احتمال استعفای «آبه شینزو» نخست وزیر این کشور به دلیل مشکلات مربوط به وضعیت سلامتی وی خبر داد.
به گزارش ایرنا «ان. اچ. کی» روز جمعه در خبری فوری گزارش کرد که این شبکه خبری به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می دهد آبه قصد دارد به دلیل مشکلات ناشی از وضعیت جسمی استعفا دهد.
این در حالی است که به دنبال مراجعه بار دوم آبه در روز دوشنبه این هفته به یکی از بیمارستان های توکیو، بار دیگر نگرانی ها درباره توانایی وی در ادامه مسئولیت هایش به عنوان نخست وزیر به دلیل مشکلات جسمانی و خستگی ناشی از مدیریت بحران کرونا مطرح شده بود.
آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن، قصد دارد ساعت ۵ بعد از ظهر امروز جمعه در دفتر نخست وزیری یک کنفرانس خبری برگزار کند انتظار می رود او در مورد سلامت خود نیز صحبت کند.
نخست وزیر ژاپن که دو هفته پیش برای آنچه که «معاینات پزشکی» اعلام کردند راهی بیمارستان توکیو شده بود روز دوشنبه این هفته نیز بار دیگر به این بیمارستان برگشت.
یک مقام ارشد حزب لیبرال دموکرات حزب حاکم ژاپن روز دوشنبه گفت: انتظار می رود که آبه در طول بازدید خود از بیمارستان، از نتایج معاینه هفته گذشته در بیمارستان دانشگاه کیو توکیو مطلع شود.
همزمان آبه روز دوشنبه اولین نخست وزیر ژاپن شد که طولانی ترین مدت نخست وزیری را به نام خود ثبت کرده است.
به دنبال گزارش یکی از مجلات ژاپن که نوشته بود آبه در ماه اوایل مرداد «استفراغ خون» بالا آورده است گمانه زنی ها درباره سلامتی نخست وزیر ۶۵ ساله ژاپن بالا گرفته است زیرا او هفته پیش بیش از ۷ ساعت را در بیمارستان گذراند.
برخی از اعضای کابینه و برخی دیگر از نزدیکان آبه ابراز نگرانی کرده اند که او پس از ماه ها مقابله دولتش با همه گیری ویروس کورونا،  علائم خستگی را از خود نشان داده باشد.
سلامتی آبه از آن جهت مود توجه رسانه ها است که او در سال ۲۰۰۷ پس از یک سال کار به عنوان نخست وزیر به دلیل بیماری روده استعفا داد او پس از بازگشت به قدرت در سال ۲۰۱۲  گفت که با کمک یک داروی جدید بر بیماری «کولیت اولسراتیو» غلبه کرده است.
کد مطلب: 135401
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *