۰
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۷
8 سال پس از خودکفایی گندم در دولت اصلاحات

هر 40 دقیقه یک کامیون گندم وارد کشور می شود

بر اساس آمار،هر 40 دقیقه یک کامیون گندم از بنادر جنوبی کشور بارگیری می کند.ایران بزرگترین واردکننده گندم از کشور آمریکاست.
بر اساس آمار،هر 40 دقیقه یک کامیون گندم از بنادر جنوبی کشور بارگیری می کند.ایران بزرگترین واردکننده گندم از کشور آمریکاست.

هشت سال پس از خودکفایی ایران در تولید گندم، رئيس سازمان توسعه تجارت با افتخار از عدم وجود هیچ مشکلی در واردات گندم به کشور خبر می دهد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، روز ۲6 آبان ۱۳۸۳ جشن خودکفایی گندم با حضور سید محمد خاتمی رییس جمهور وقت کشورمان برگزار شد تا ایران از واردات گندم بی نیاز شود، اما طی ۷ سال گذشته که دولتهای نهم و دهم روی کار آمده اند، میزان واردات گندم به کشور هر سال بیشتر شده است تا خودکفایی در تولید گندم که دستاورد دولت اصلاحات بود رنگ ببازد. هم اکنون در سال تولید ملی، ایران به بزرگترین واردکننده گندم از کشور آمریکا تبدیل شده است. البته طی هفته های اخیر، خبرهایی مبنی بر تحریم گندم صادراتی به ایران منتشر شد اما امروز حمید صافدل رئيس سازمان توسعه تجارت، این خبر را تکذیب کرد و گفت ایران بدون هیچ مشکلی گندم وارد می کند؛ گویی هیچ وقت ایران در تولید گندم به خودکفایی نرسیده بود. بر اساس خبرهای رسمی، ۸ سال پس از خودکفایی ایران در تولید گندم، هم اکنون هر ۴۰ دقیقه یک کامیون در بنادر جنوبی کشور در حال بارگیری گندم وارداتی به کشور است تا نتایج حمایت دولت از تولید داخلی بیش از هر زمان دیگری آشکار شود.

کد مطلب: 13544
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *