۰
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۰

هشدار چین به آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد از سیاست های یکجانبه گرایانه آمریکا در حوزه اقتصادی بر آمادگی این کشور برای پاسخ به هرگونه اقدام جدید تجاری آمریکا تاکید کرد.
سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد از سیاست های یکجانبه گرایانه آمریکا در حوزه اقتصادی بر آمادگی این کشور برای پاسخ به هرگونه اقدام جدید تجاری آمریکا تاکید کرد.
به گزارش ایرنا 'گنگ شوانگ' روز دوشنبه در پکن در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: چنانچه آمریکا همچنان در مسیر یکجانبه گرایی حرکت کند و قصد اعمال تعرفه های جدید داشته باشد چین نیز قطعا تدابیر مقابله جویانه را برای حفاظت از حقوق مشروع خود اتخاذ می کند.
'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا که پیشتر بر 50 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین تعرفه 25 درصدی اعمال کرده بود هشدار داده است آماده اعمال تعرفه های جدید علیه واردات چین به ایالات متحده به ارزش 200 میلیارد دلار است.
آمریکا بارها از مازاد تجاری سنگین پکن با واشنگتن انتقاد کرده و خواستار کاهش فوری مازاد تجاری با چین شده است این رقم سال گذشته به بیش از 375 میلیارد دلار رسیده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین در واکنش به گزارش دیده بان حقوق بشر سازمان ملل که چین را به 'سرکوب' اویغورها در سین کیانگ متهم کرده است گفت: گزارش های این سازمان همیشه مغرضانه و در تقابل با چین است و در راستای تحریف وقایع و افکار عمومی منتشر می شوند که ارزش پاسخگویی ندارد.
وی تصریح کرد: حکومت چین طبق قانون از آزادی مذاهب شهروندان حافظت می کند و مردم چین از تمام ملیت ها طبق قانون از آزادی کامل مذهبی برخوردار هستند.
گنگ در مورد وضعیت سین کیانگ نیز اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت کلی جامعه سین کیانگ پایدار است، حرکت اقتصادی در این استان مناسب است و تمام گروه های قومی هم همراه هستند.
کد مطلب: 93722
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *