۰
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۹
احمدی‌مقدم:

اقتصاد تدریجی به نفت وابسته شد

فرمانده نیروی انتظامی گفت: هشدار فتنه اقتصادی از سال گذشته توسط نیروی انتظامی داده شد زیرا آثار و شواهد آن دیده می‌شد و برخی کمبودها قابل مشاهده بود.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در نشست سیاسی با موضوع «بررسی راهکارهای حفظ و افزایش ثبات و امنیت کشور» که بعد از ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد اظهار کرد: دشمنی دشمنان امری قطعی است و این مسئله در کنار تحریم‌ها و مشکلات ریشه‌ای اقتصاد کشور مشکلاتی را به وجود آورده است.
وی افزود: در گذشته دولت‌ها کمبودها را با فروش نفت جبران می‌کردند و پس از مدتی نیز دولتی با شعار دیده شدن درآمدهای نفتی در سفره‌های مردم بر سر کار آمد اما به تدریج این آسیب به وجود آمد که اقتصاد کشور به نفت وابسته شد.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ایران از نظر کشاورزی توان تأمین عمده اقلام مصرفی مردم را دارد گفت: این امکان وجود دارد که سرمایه‌گذاری‌های کلان در زیرساخت‌های تولیدی فراهم شود و پس از آن دیگر دشمنان نخواهند توانست با تحریم‌ها، مشکلاتی را بر سر راه کشور ایجاد کنند اما مسئله این است که مردم همواره منافع آنی را بر منافع بلندمدت ترجیح داده و دولت نیز زیرفشار قرار می‌گیرد زیرا تحمل جامعه کم است.
وی ادامه داد: عدم مدیریت صحیح انتظارات بدون افزایش قدرت پاسخگویی، دلیل برخی از مشکلات اقتصادی کنونی کشور است.
احمدی مقدم با اشاره به تحریم‌های دشمنان و فرصتی که این امر برای ملت ایران برای خودکفایی به وجود آورده است عنوان داشت: زمانی که دشمنان قصد تحریم بنزین را داشتند، سهمیه‌بندی موجب ناکارآمدی نقشه آنان شد اما باید توجه داشت که در زمینه نفت ایران آسیب‌پذیر بود و دشمنان نیز از همین نقطه وارد شدند.
فرمانده ناجا گفت: پلیسی کردن اقتصاد مسئله خوبی نیست زیرا در این صورت هزینه قاچاق افزایش یافته و اجناس از جمله ارز گران‌تر خواهند شد بنابراین اقدامات بر ضد مفاسد اقتصادی باید در قالب منظومه‌ای کامل بررسی شوند.
وی با بیان اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند همه نقدینگی داخلی را به ذخایر ارزی تبدیل کند ابراز کرد: اختلافات داخلی مطلوب دشمنان بوده و نباید در این شرایط وجود داشته باشد.
احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: فشارهای دشمنان برخی غفلت‌های صورت گرفته، ساختارهای روانی و اقتصادی موجود و واقعیت‌های اقتصادی از جمله مواردی هستند که مشکلات کنونی را به وجود آورده‌اند.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه واردات بی‌رویه موجب نابودی تولید به ویژه در بخش کشاورزی می‌شود گفت: ثابت نگه داشتن قیمت ارز هم موجب می‌شود زمانی این قیمت همچون فنر از کنترل خارج شود.
وی با تاکید بر نگاه به اقتصاد به صورت یک مجموعه تصریح کرد: هیچ دولتی به دنبال گرانی نیست بلکه می‌خواهد ارزانی و افزایش تولید در کشور وجود داشته باشد.
احمدی مقدم با بیان اینکه باید برای حل مشکلات اقتصادی صبر و حوصله داشت اظهار کرد: کشور ما برای اداره امور و بازگشت به شرایط عادی مشکلی ندارد و در این زمینه همه باید با همفکری و همدلی، به مبارزه با دشمنان بپردازند زیرا بیگانگان اختلاف داخلی را یکی از اهداف خود می‌دانند.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: زمانی که مصرف ملی کاهش پیدا می‌کند نباید اجازه کاهش تولید داخلی را داد بلکه باید آن را تبدیل به صادرات کرد و زمانی که درآمد کشور به کار و تولید وابسته باشد، دشمنان نمی‌توانند از راه تحریم فروش نفت راه به جایی ببرند.
وی با بیان اینکه دشمنان همواره از راه‌های جدید به دنبال نفوذ به کشور ما هستند گفت: هشدار فتنه اقتصادی از سال گذشته توسط نیروی انتظامی داده شد زیرا آثار و شواهد آن دیده می‌شد و برخی کمبودها قابل مشاهده بود.
احمدی مقدم بیان داشت: برخی از مصارف مردم ایران امروز با واقعیات اقتصادی کشور و حتی واقعیت‌های اقتصادی اشخاص نیز سازگار نیست و عدم قناعت و سیری‌ناپذیری در کنار کام‌جویی بدون منتها که از مؤلفه‌های فرهنگ غربی هستند در قالب الگوهای زندگی و به منظور تغییر سبک زندگی ایرانی ترویج می‌شوند.
فرمانده ناجا با اشاره به تلاش دشمنان برای تغییر ذائقه زندگی ایران در قالب پروژه جهانی‌سازی افزود: زیرساخت تمام امور اقتصادی در این زمینه هم مسائل فرهنگی بوده و از طریق مدگرایی در سطوح مختلف تبلیغ می‌شود.
کد مطلب: 13545
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *