۰
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۲

شرط نتانیاهو برای مذاکره با فلسطینی‌ها

نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با هیات آمریکایی در قدس اشغالی آمادگی مشروط خود برای مذاکره با فلسطینی‌ها را اعلام کرد.
شرط نتانیاهو برای مذاکره با فلسطینی‌ها
نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با هیات آمریکایی در قدس اشغالی آمادگی مشروط خود برای مذاکره با فلسطینی‌ها را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید یکشنبه به همراه جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس در آستانه مذاکرات امروز (دوشنبه) در ابوظبی برای نهایی‌سازی توافق امارات – اسرائیل دیدار کردند.
در کنفرانس مطبوعاتی پس از این دیدار بنیامین نتانیاهو اعلام کرد امروز (دوشنبه) اولین پرواز تجاری اسرائیل به امارات انجام می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: این گامی "بزرگ" برای یهودیان در زمینه تجاری و گردشگری و سرمایه‌گذاری و غیره است.
نتانیاهو همچنین مدعی شد: اسرائیل و امارات دو "قدرت" اقتصادی در منطقه هستند. این توافق راهگشای دیگر کشورها برای عادی سازی روابط است. ما از سرعت عادی سازی با امارات متاثر شدیم و اجازه نمی دهیم خراب شود.
وی در ادامه مدعی حمایت آمریکا از روند صلح خاورمیانه شده و گفت که آماده مذاکره با فلسطینی ها بر اساس طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسم به طرح معامله قرن است.
نتانیاهو در ادامه گفت : ما تاابد منتظر نمی مانیم فلسطین راضی شود. در نهایت فلسطینی ها متوجه میشوند که باید از وتوی طرح ها  اقدامات دست کشیده و همکاری کنند.
وی به سفر سه سال قبل خود به هند از آسمان عربستان اشاره کرد و همچنین گفت که دو سال قبل به سودان رفته است و اقدامات و سفرهای سری زیادی برای عادی سازی روابط انجام شده است.
در همین راستا، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی مدعی شد که کشورهای عرب و "مسلمان" بیشتری احتمالا مسیر امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در پیش می‌گیرند.
او از کشور خاصی نام نبرد اما مقام‌های اسرائیلی علنا به نام‌ کشورهای عمان، بحرین و سودان اشاره می‌کنند. فلسطینیان این حرکت امارات را محکوم کرده و آن را رها کردن سیاستی می‌دانند که روابط رسمی با تل‌آویو را به تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۶۷ منوط می‌کرد.
امارات و رژیم صهیونیستی در ۱۳ اوت از توافقی با واسطه‌گری آمریکا برای عادی‌سازی روابط خبر دادند. رابرت اوبراین پس از گفت‌وگو در اقامتگاه نتانیاهو به خبرنگاران گفت: معتقدیم که دیگر کشورهای عربی و مسلمان به زودی مسیر امارات متحده عربی در عادی‌سازی روابط با اسرائیل را دنبال می‌کنند.
کد مطلب: 135519
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *