۰
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۵
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین:

اقداماتی را برای مقابله با اسرائیل اتخاذ می‌کنیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که فلسطین اقداماتی را برای مقابله با جنایت‌های اسرائیل در سایه سکوت آمریکا اتخاذ خواهد کرد.
اقداماتی را برای مقابله با اسرائیل اتخاذ می‌کنیم
به گزارش مردم سالاری آنلاین، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که فلسطین اقداماتی را برای مقابله با جنایت‌های اسرائیل در سایه سکوت آمریکا اتخاذ خواهد کرد.
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی درباره آخرین تحولات و اوضاع خطرناک اراضی فلسطینی و اقدامات تحریک آمیز اسرائیل علیه ملت فلسطین در قدس و مقدسات مسیحی و اسلامی بحث و گفتگو کرد.
عباس گفت: نمی‌توان در سایه نبود افق سیاسی و حمایت بین المللی از ملت فلسطین و شانه خالی کردن اسرائیل از تعهدات خود براساس توافق‌ها و قطعنامه‌های بین المللی و ادامه اقدامات یکجانبه و تجاوزات مکرر به مسجد الاقصی و اجازه دادن به گروه‌های تندرو برای بالا بردن پرچم‌های اسرائیل با حمایت نیروهای اسرائیلی و ادامه اخراج فلسطینی‌ها از قدس و منازلشان و قتل کودکان و ادامه شهرک سازی درباره این اوضاع سکوت کرد.
وی گفت: رهبری فلسطین درصدد اتخاذ اقداماتی برای مقابله با جنایت‌های اسرائیل در سایه ناتوانی جامعه بین المللی از مجبور کردن اسرائیل به اجرای قطعنامه‌های بین المللی و توقف جنایت‌ها و پاکسازی نژادی در سایه سکوت آمریکا در قبال این اقدامات است.
عباس بر لزوم حذف نام سازمان آزادیبخش فلسطین"ساف" از لیست تروریسم آمریکا و بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی و دفتر ساف در واشنگتن تأکید کرد.
وی تأکید کرد که رهبری فلسطین به تماس‌ها برای بسیج حمایت بین المللی برای مقابله با این چالش‌های خطرناک و پایان دادن به جنایت‌های اشغالگران ادامه می‌دهد.
عباس تأکید کرد که دولت آمریکا باید اظهاراتش را به عمل تبدیل کرده و تنها به سیاست محکوم کردن و سکوت در قبال اقدامات یکجانبه اسرائیل اکتفا نکند.
بلینکن نیز تأکید کرد که دولت آمریکا به راهکار تشکیل دو "کشور" و گسترش شهرک سازی و حفظ وضعیت موجود و توقف اخراج فلسطینی‌ها از قدس و توقف اقدامات یکجانبه و پایبندی به بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس پایبند است.
وی گفت که دولت آمریکا هیئتی عالیرتبه را برای مقدمه چینی درباره سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ایجاد فضای مناسب برای موفقیت سفر بایدن به فلسطین و منطقه اعزام خواهد کرد.
بلینکن تأکید کرد که دولت آمریکا مایل است درباره قتل شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی تحقیقاتی صورت گیرد.
وی بر تصمیم دولت بایدن برای بهبود وضعیت فلسطینی‌ها و دادن فرصت به آن‌ها برای تلاش در دوره آتی برای ایجاد فضای مناسب و دادن امید به فلسطینی‌ها و ملت‌های منطقه تأکید کرد.
همچنین عباس با ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن هم دیدار و وی را در جریان آخرین تحولات اوضاع در اراضی فلسطین گذاشت.
الصفدی بر حمایت ثابت اردن از مسئله فلسطین و حقوق ملت فلسطین و ادامه هماهنگی برای بسیج جامعه بین المللی برای مقابله با اقدامات اسرائیل تأکید کرد.
وی گفت: اجرای قطعنامه‌های بین المللی و قوانین بین المللی بهترین راه برای ممانعت از درگیری در منطقه است. عدم احترام اسرائیل به قوانین بین المللی منطقه را وارد خشونت بیشتر خواهد کرد.
کد مطلب: 164550
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *