۰
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۸
مکارم‌شیرازی:

نیروی انتظامی از جار و جنجال‌ها نهراسد

یکی از مراجع تقلید قم گفت: نیروی انتظامی در عملکرد خود کارنامه مورد قبولی دارد و باید در انجام وظیفه محکم ایستادگی کرده و از جار و جنجال‌ها نهراسد.
 آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی بعد از ظهر امروز در دیدار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده ناجا در تقدیر از اقدامات انجام شده توسط نیروی انتظامی اظهار داشت: تصمیم و اراده قوی در نیروی انتظامی موجب شده است که شما در کارتان موفق باشید.
وی در ادامه با مطلوب توصیف کردن فضای کشور از نظر امنیت تصریح کرد: با وجود اینکه گرداگرد ما را دشمنان فرا گرفته‌اند و عوامل برای ایجاد ناامنی فراوان است اما اقتدار حکومت و نیروی انتظامی موجب شده است امنیت در کشور حفظ شود.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه انجام گناه در جامعه نباید به عرف تبدیل شود تصریح کرد: اگر انجام گناه تبدیل به عرف شود دیگر نمی‌توان جلوی آن را گرفت؛ مثلاً دریافت جریمه تأخیری که بانک‌ها می‌گیرند حرام است ولی اینکه ما می‌گوییم حرام است موجب می‌شود که تبدیل به عرف نشود.
وی گفت: باید در زمینه مسائل اجتماعی روی ریشه‌ها، نتایج، عوامل دست اندرکار، کار فرهنگی و برخورد اقدام کرد و رسانه‌ها نیز در این زمینه باید همکاری و حمایت‌های لازم را داشته باشند.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی در خصوص آمار ارائه شده در زمینه برخورد با مجرمان گفت: چه برخورد صورت گیرد و چه برخورد نشود غربی‌ها جار و جنجال می‌کنند، البته شعارهای آنها کم‌رنگ شده است.
وی با اشاره به اوضاع کشور سوریه تصریح کرد: در کشور سوریه به صورت آشکار اقدامات تروریستی انجام می‌شود ولی غربی‌ها حمایت کرده و از سوی دیگر از تروریست‌ها ابراز بیزاری می‌کنند و لیست گروه‌های تروریستی را منتشر می‌کنند در حالی که باید آمریکا را در سرلوحه آن لیست نوشت چرا که آشکارا از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه از شعارهای غربی‌ها نباید هراس داشت تصریح کرد: اگر تلاش‌های نیروی انتظامی نبود جامعه ما شکل دیگری داشت.
وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ضرورت پیشگیری از قمه زنی و برخی کارهای ناهنجار اظهار کرد: عزاداری امام حسین(ع) خون تازه‌ای در رگ‌های اسلام و تشیع جاری می‌کند و نباید برخی اقدامات موجب کم شدن ابهت این عزاداری‌ها شده و بهانه دست دشمن دهد.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مراسم‌های عزای سرور و سالار شهیدان باید به شکل بسیار باشکوه برگزار شود خاطرنشان کرد: باید قبل از مراسم‌ها تذکرات لازم را ارائه کرده و به افراد گفته شود که برخی اقدامات مورد رضایت امام حسین(ع) و امام عصر(عج) نیست.
وی با تاکید بر اینکه باید دسته‌های عزاداری با نظم خاصی حرکت کرده و شکوه عزاداری محرم را نمایش دهند گفت:‌ باید در این ایام از قربانی کردن در معابر عمومی و در مسیر حرکت دسته‌های عزاداری خودداری شود که از نظر بهداشتی و شرعی مشکل دارد، انجام قربانی کار پسندیده‌ای است ولی نباید در معابر عمومی انجام شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی در کشور اضافه کرد: مشکلات خارجی، بی‌تدبیری و البته بی انصافی برخی از مردم علت بروز مشکلات اقتصادی است.
وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در عملکرد خود کارنامه مورد قبولی دارد و باید در انجام وظیفه محکم ایستادگی کرده و از جار و جنجال‌ها نهراسد.
کد مطلب: 13558
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *