۰
سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۶

عجله در ساخت واکسن کرونا آنرا تشدید می‌کند

محققان انگلیسی اعلام کردند تعجیل در ایمن‌سازی جوامع در برابر کووید ۱۹ می‌تواند منجر به توزیع واکسن غیرموثر و خطر تشدید پاندمی شود.
عجله در ساخت واکسن کرونا آنرا تشدید می‌کند
محققان انگلیسی اعلام کردند تعجیل در ایمن‌سازی جوامع در برابر کووید ۱۹ می‌تواند منجر به توزیع واکسن غیرموثر و خطر تشدید پاندمی شود.
به گزارش گاردین، با وجود این که سیاستمداران و شرکت‌های تجاری برای عرضه اولین واکسن تایید شده در حال رقابت هستند، متخصصان معتقدند باید تا تولید واکسنی با حداقل ۳۰ تا ۵۰ درصد اثرگذاری صبر کنیم.
در این راستا، هیات وزیران انگلیس اعلام کردند از قدرت خود برای تایید واکسن احتمالی و تصویب فرایند ممیزی آن تا پایان سال جاری میلادی استفاده خواهند کرد. این در حالی است که رییس جمهوری آمریکا نیز در تلاش است تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری این کشور، واکسنی را به تایید برساند.
وجود واکسن موثر برای توقف پاندمی، امری ضروری است، اما به اعتقاد دکتر ریچارد پتو، مشاور سازمان جهانی بهداشت، اولین واکسن عرضه شده برای کووید ۱۹، حتی اگر اثرگذاری اندکی هم داشته باشد، در سراسر جهان خریداری شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت و سطح اثرگذاری آن به استانداردی تبدیل خواهد شد که اثرگذاری سایر واکسن‌های کووید ۱۹ بر مبنای آن اندازه‌گیری می‌شود. این وضعیت می‌تواند منجر به تایید واکسن‌های ناکارآمد شود، زیرا نیازی به بهبود میزان اثرگذاری آن‌ها احساس نمی‌شود.
به عنوان بخشی از فرآیند درمان بیماران مبتلا به کووید وی توصیه کرد، انجام تحقیقات بیشتر، امری ضروری است.
وجود ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸)  به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.
کد مطلب: 135591
برچسب ها: واکسن کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *