۰
سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۷

چالش‌ها و باید‌های وزیر آینده صمت

شنیده می شود جعفر سرقینی نسبت به دیگر گزینه ها به وزارت صمت نزدیک تر شده است.
چالش‌ها و باید‌های وزیر آینده صمت
شنیده می شود جعفر سرقینی نسبت به دیگر گزینه ها به وزارت صمت نزدیک تر شده است.
به گزارش پایگاه خبری عصر بازار، در صورت صحت و قطعی بودن این موضوع با توجه به نزدیکی به پایان دولت، وزیر آینده صمت زمان کمی در اختیار خواهد داشت تا انتظارات فعالان بخش خصوصی، صنعت کاران، تجار و... را برآورده سازد.
  به نظر می رسد هیچ زمانی اقتصاد کشور ما به لحاظ سطح و عمق بحران به شرایط امروز نبوده است. آقای سرقینی باید بداند که وارد چه عرصه ای می شود؛ باید هم از نظر روحی و سیاست ها مهیا بوده و هم از نظر تیمی که می خواهد وارد عرصه کند آماده این شرایط باشد.
آقای سرقینی با توجه به زمان محدودی که در دولت دوازدهم دارد، نباید حجم زیادی از برنامه ها را روی میز بگذارد و اولویت کاری خود را به مقابله با رویه های نامتعارف اختصاص دهد.
یکی از اهدافی که وزیر آینده صمت باید دنبال کند به وجود آوردن ثبات نسبی در قیمت های محصولات صنعتی و تولیدی داخل است. برای این مهم ارتباط تنگاتنگ بین فعالان بخش خصوصی و تولیدگران لازمه کار بوده و می طلبد مشاوره عمیقی بین وزارتخانه صمت و این فعالان برقرار گردد.
عدم دخالت مستقیم در بخش خصوصی و صرفا تعامل با آنان اگر چه در کشور ما کاری دشوار است اما مدیریت وزیر آینده صمت باید صرفا در جهت تسهیل و رفع موانع پیش روی آنان بوده و توقع این بخش آن است که وزیر جدید به معنی واقعی کلمه به آن عمل کند.
انتظار مهم دیگر از آقای سرقینی در صورت انتخاب شدن، فاصله گیری از سیاسی کاری و باندبازی است و با توجه به اینکه خود از بدنه وزارتخانه صمت است انتظار می رود مدیران فعال و دلسوز را نگه داشته تا به کارشان ادامه دهند.
یکی دیگر از توقعات از وزیر آینده ارائه تسهیلات و مشوق ها به فعالان صنایع مختلف به منظور ارتقاء تولید و خدمات آنها است تا چرخ تولید با سرعت بیشتری چرخیده، نیاز ما به کالاهای وارداتی کمتر شده و صادرات محصولات تولیدی خود را افزایش دهیم.
البته پیشنهادات زیادی وجود دارد اما با توجه به وقت کم باقی مانده برای وی در دولت اگر سرقینی بتواند به همین ها هم ردای عمل بپوشاند کارنامه قابل قبولی از خود به جای خواهد گذاشت.
 
کد مطلب: 135616
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *