۰
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۶

وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزیر خارجه آمریکا بعد از اعلام تحریم های جدید مرتبط با ایران از سوی وزارت خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا، مدعی شد که صنعت نفت ایران یک منبع بزرگ درآمد برای ''فعالیت‌های مخرب'' تهران در خاورمیانه است.
وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
وزیر خارجه آمریکا بعد از اعلام تحریم های جدید مرتبط با ایران از سوی وزارت خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا، مدعی شد که صنعت نفت ایران یک منبع بزرگ درآمد برای ''فعالیت‌های مخرب'' تهران در خاورمیانه است. 
به گزارش ایسنا، مایک پمپئو در یک بیانیه مدعی: «صنعت نفت ایران یک منبع عمده درآمد برای رژیم ایران است و هزینه فعالیت‌های مخرب آن در سراسر خاورمیانه را تامین می‌کند. اقدامات امروز ما بار دیگر بر تعهد ایالات متحده در جلوگیری از دسترسی رژیم ایران به منابع مالی مورد نیاز آن رژیم جهت تامین مالی تروریسم و سایر فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده آن، تاکید می‌کند.»
وزیر خارجه آمریکا که کشورش سخت ترین تحریم های تاریخ آمریکا را علیه ملت ایران وضع کرده گفت: «ما بار دیگر از ایران می‌خواهیم که از آسیب رساندن به رفاه و سعادت مردم ایران از طریق سوءاستفاده از منابع طبیعی برای گسترش هرج و مرج، دست بردارد.» 
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه ۶ شرکت را به دلیل آنچه همکاری با شرکت پتروشیمی تریلاینس در ایران، امارات متحده عربی، و چین و نقض تحریم‌های ایران خوانده، به فهرست تحریم‌های خود اضافه شدند.
وزارت خارجه آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای از تحریم ۵ نهاد به دلیل خرید و انتقال نفت از ایران خبر داد.
شرکت پتروشیمی زاگرس در ایران، پتروتک اف‌زی‌ای در امارات متحده عربی، شرکت انرژی تریو در امارات متحده عربی، شرکت فناوری ژینگو در چین، شرکت چینی انرژی دایناپکس در هنگ‌کنگ، و شرکت چینی دینرین در هنگ‌کنگ شرکت‌هایی هستند که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شدند.
شرکت پالایش آبادان در ایران، شرکت کشتیرانی ژیهانگ در چین، شرکت «نیو فار لجیستیکز» با مسئولیت محدود، شرکت کشتیرانی انرژی «سینو»، و شرکت معاملات پتروشیمی کمترانس در امارات متحده عربی، و سه تن از مدیران ارشد این نهادها هم توسط وزارت خارجه آمریکا تحریم شده‌اند.
کد مطلب: 135776
برچسب ها: مایک پمپئو تحریم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *