۰
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۱
مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو؛

کیفیت خودرو‌های چینی به شدت ضعیف است

واردات هرگونه خودرو به صورت CBU ممنوع!
صنعت خودروسازی ایران بعد از صنعت نفت و گاز سومین صنعت فعال کشور است که ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی ایران و ۴ درصد از نیروی کار (۷۰۰ هزار نفر) را تشکیل می‌دهد.مهدی دادفر دبیر انجمن وارد‌کنندگان خودرو در خصوص همکاری چین با ایران به منظور تولید خودرو، گفت: تا به امروز واردات هرگونه خودرو به صورت CBU ممنوع بوده و بعید است که این واردات آزاد شود. نه تنها مجلس بلکه دولت و دیگر دست اندرکاران بعید است که اجازه واردات این خودرو‌ها را بدهند
کیفیت خودرو‌های چینی به شدت ضعیف است
صنعت خودروسازی ایران بعد از صنعت نفت و گاز سومین صنعت فعال کشور است که ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی ایران و ۴ درصد از نیروی کار (۷۰۰ هزار نفر) را تشکیل می‌دهد.مهدی دادفر دبیر انجمن وارد‌کنندگان خودرو در خصوص همکاری چین با ایران به منظور تولید خودرو، گفت: تا به امروز واردات هرگونه خودرو به صورت CBU ممنوع بوده و بعید است که این واردات آزاد شود. نه تنها مجلس بلکه دولت و دیگر دست اندرکاران بعید است که اجازه واردات این خودرو‌ها را بدهند.

به گزارش مردم سالاری آنلاین،دبیر انجمن وارد‌کنندگان خودرو بیان کرد: ممکن است خودرو‌های چینی به صورت مونتاژ (SKD) با حداقل ساخت داخل ۲۰ درصدی در کشور وارد شوند بدین معنا که اگر قطعات چینی به منظور مونتاژ وارد شود باید حداقل ۲۰ درصد قطعات آن ایرانی باشد علاوه بر این باید مجوز بهره‌وری کارخانه را داشته باشند.
دادفر ادامه داد: در کشور بالغ بر ۱۵۰ تولیدکننده خودرو داریم که ورشکست شده‌اند و تنها ۲۰ شرکت مانده‌اند که از این ۲۰ خودروساز ۲ خودروساز سایپا و ایران خودروست که حجم بالای تولیدات خودرو به این ۲ کارخانه بر می‌گردد و ۱۸ خودروساز بعید است که تمایلی به انجام چنین کاری داشته باشند.
او افزود: این نکته قابل ذکر است که اگر هم قرار باشد که خودرویی چینی به صورت مونتاژ وارد کشور شود، خودرو با کیفیت
کیفیت خودرو‌های چینی به شدت ضعیف است و به نوعی طراحی نشده که بتوان مانند دیگر برند‌های خوب از آن استفاده کرد البته در مقابل قیمتی که خریداری می‌کنیم. او گفت: اگر با خودرویی چینی بیش از ۶۰۰ هزار کیلومتر پیمایش کنیم، خودرو خراب می‌شود و دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد، اما دیگر خودرو‌های برند اینگونه نیستند
چینی نخواهد بود چرا که به طور مثال خودرو BYD چینی استراتژی امریکایی دارد که قطعا نخواهد با ایران همکاری کند. بدین معنا که شرکت‌های بزرگ چینی به دلیل داشتن شریک تجاری امریکایی با ایران همکاری نخواهند کرد.
دبیر انجمن وارد‌کنندگان خودرو گفت: درحال‌حاضر واردات خودرو نه تنها از چین بلکه دیگر خودروسازی‌ها در دنیا نداریم و اجازه این واردات هم داده نخواهد شد. برای مونتاژ خودرو چینی با ایران ممکن است شرکت مدیران خودرو تمایلی به همکاری داشته باشد چرا که قطعات این خودرو از قبل وارد کشور شده و به وفور در دسترس نیز است.
اگر چینی‌ها با ایران همکاری کنند قیمت خودرو کاهش خواهد یافت؟
دادفر در خصوص پاسخ به این سوال که اگر چینی‌ها با ایران همکاری کنند قیمت خودرو کاهش خواهد یافت و تعداد خودرو‌ها افزایش می‌یابد؟، بیان کرد: این مطلب درست است که چین اگر بخواهد می‌تواند بازار کشور را مملو از خودرو کرد، اما چرا چین؟ کیفیت خودرو‌های چینی به شدت ضعیف است و به نوعی طراحی نشده که بتوان مانند دیگر برند‌های خوب از آن استفاده کرد البته در مقابل قیمتی که خریداری می‌کنیم.
او گفت: اگر با خودرویی چینی بیش از ۶۰۰ هزار کیلومتر پیمایش کنیم، خودرو خراب می‌شود و دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد، اما دیگر خودرو‌های برند اینگونه نیستند.
کد مطلب: 135993
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *