۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۸
اتخاذ محدوديت‌هاي ترافيكي ويژه اجلاس سران غيرمتعدها و عيدفطر

رييس پليس ترافيك شهري: ساعت ورود به محدوده طرح ترافيك و زوج‌وفرد ۷تا۱۶ شد

رييس پليس ترافيك شهري از كاهش ساعت طرح ترافيك و زوج و فرد در تهران خبر داد و گفت: هر دوي اين طرح‌ها از ساعت ۷ تا ۱۶ در پايتخت در ماه مبارك رمضان اجرا مي‌شود و اگر خودرويي به غير از اين ساعات در محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد جريمه شده باشد به صورت سيستمي جريمه راننده حذف خواهد شد.
سرهنگ محسن مهرايي روز سه شنبه با اشاره به اينكه متاسفانه برخي تابلوهاي راهنمايي و رانندگي كه به صورت فصلي و يا مدت‌دار در سطح شهرهاي كشور نصب مي‌شوند در خارج از زمان خود ديگر موضوعيت ندارند، از تشكيل كميته‌اي براي ساماندهي تابلوهاي راهنمايي و رانندگي خبر داد و گفت: بر اين اساس اين دسته از تابلوها با تابلوهاي ديجيتال جايگزين مي‌شوند كه بدين ترتيب مي‌توان از آنها در تمام فصول سال و در تمام موقعيت‌ها استفاده كرد.

وي به تصادفات درون شهري در چهارماهه امسال اشاره كرد و گفت: متاسفانه عابران پياده و راكبان موتورسيكلت عمده‌ترين كشته‌هاي تصادفات درون شهري در كشور هستند، به شكلي كه از ۵۲۴ فقره تصادف منجر به فوت در صحنه، ۴۰۰ فقره مربوط به عابران پياده و موتورسواران بوده است.

رييس پليس ترافيك شهري به شمار كشته‌هاي تصادفات رانندگي درون شهري اشاره كرد و گفت: متاسفانه آمارها نشان مي‌دهد ۴۰ درصد كشته‌هاي سر صحنه تصادفات در درون شهرها در چهار ماهه امسال راكبان موتورسيكلت اعم از مقصر يا غير مقصر و ۳۸/۴ درصد نيز عابران پياده بوده‌اند.

وي از اتخاذ تدابير ويژه براي كاهش شمار كشته‌هاي تصادفات درون شهري در سال جاري خبر داد و گفت: بر اين اساس هشت تخلف عمده شامل عدم استفاده از كمربند ايمني، سرعت غير مجاز، سبقت غير مجاز، توقف‌هاي دوبله، تجاوز به گذرگاه عابر پياده، حركت با دنده عقب در بزرگراه‌ها، صحبت كردن با تلفن همراه در حين رانندگي و تخلفات موتورسيكلت سواران شامل عدم استفاده از كلاه ايمني، حركت در پياده رو، حركت در خلاف جهت و عبور از چراغ قرمز در دستوركار جدي پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در شهرها قرار دارد كه بر اين اساس با هرگونه تخلف در اين زمينه به طور جدي و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

رييس پليس ترافيك شهري با اشاره به قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي گفت: بر اين اساس ماموران پليس راهنمايي و رانندگي در درون شهرها نسبت به معرفي دستگاه‌هاي مقصر در تصادفات رانندگي به مراجع ذيربط اقدام مي‌كنند و بر اساس قانون اين دستگاه‌ها مكلف هستند خسارات وارده را بر اساس سهم خود پرداخت كنند.

وي يكي از معضلات شهرها را حجم بالاي موتورسيكلت و رشد بي‌رويه استفاده از اين وسيله نقليه دانست و گفت: قدرت مانور بالا و قيمت پايين موتورسيكلت‌ها موجب افزايش گرايش شهروندان به استفاده از اين وسيله نقليه شده است به شكلي كه آمارها نشان مي‌دهد تنها در شهر تهران حدود ۶۰ هزار موتورسيكلت توقيفي در پاركينگ‌ها هستند كه مالكان آنها براي ترخيصشان مراجعه نمي‌كنند.

رييس پليس ترافيك شهري تاكيد كرد: متاسفانه مالكان موتورسيكلت‌ها زماني كه مي‌بينند با روزي ۱۰۰۰ تومان مي‌توانند يك موتورسيكلت از دم قسط خريداري كنند، ديگر نيازي به ترخيص موتورسيكلت و طي مراحل مربوطه نمي‌بينند كه در اين خصوص نيز پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي برنامه‌هايي را در دستور كار قرار داده كه به زودي جزئيات آن اعلام مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه برخورد با موتورسيكلت سواران متخلف امسال به طور جدي در دستوركار قرار گرفته است، گفت: آمار توقيف اين دسته از وسايط نقليه نشان مي‌دهد كه برخورد با موتورسواران متخلف در سال جاري به طور قابل ملاحظه‌اي در شهرهاي كشور افزايش داشته است.

رييس پليس ترافيك شهري به تمهيدات ويژه پليس براي ماه مبارك رمضان و نماز عيد فطر اشاره كرد و گفت: بر اين اساس نماز عيد فطر در تهران در مصلي امام (ره) برگزار مي‌شود كه تمهيدات ترافيكي ويژه‌اي را براي اين روز در نظر گرفته‌ايم. از سوي ديگر براي اجلاس سران جنبش غيرمتعدها كه قرار است در دهه اول شهريور ماه برگزار شود نيز تدابير ويژه‌اي اتخاذ شده و محدوديت‌هاي خاص ترافيكي در نظر گرفته شده است.

به گفته وي، پليس راهور ناجا تلاش مي‌كند تا كمترين محدوديت ترافيكي را براي اين اجلاس به مرحله اجرا بگذارد تا شهروندان تهراني با مشكل خاصي مواجه نشوند.

وي به كاهش ساعت طرح ترافيك و زوج و فرد در تهران اشاره كرد و گفت: بر اين اساس هر دوي اين طرح‌ها از ساعت ۷ تا ۱۶ در پايتخت در ماه مبارك رمضان اجرا مي‌شود و اگر خودرويي به غير از اين ساعات در محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد جريمه شده باشد به صورت سيستمي جريمه راننده حذف خواهد شد.

رييس پليس ترافيك شهري با تاكيد بر اينكه دور دوم سفرهاي استاني پس از عيد سعيد فطر در كشور آغاز مي‌شود، گفت: بر اين اساس پليس ترافيك شهري تمهيدات ويژه‌اي نيز براي شهرهاي مسافرپذير براي دور دوم سفرهاي شهروندان در فصل تابستان در نظر گرفته است.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص تمهيدات پليس براي بازگشايي مدارس نيز گفت: بر اين اساس تدابير ويژه‌اي در اطراف مدارس در نظر گرفته شده است و تلاش مي‌كنيم تا حد امكان از خودروهاي عمومي براي سرويس دهي استفاده شود. از سوي ديگر براي مدارسي كه در حاشيه معابر اصلي واقع‌اند نيز تدابير خاصي اتخاذ شده است كه در موعد مقرر اعلام خواهد شد.
کد مطلب: 1361
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *