۰
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۲

پیشنهاد دانش آموزان برای امتحانات ماه رمضان

دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی کشور در نامه‌ای به وزیر آموزش‌‌وپرورش با توجه به تقارن ایام امتحانات با ماه رمضان پیشنهاد دادند امتحانات پایان سال تحصیلی، از دهه سوم اردیبهشت آغاز شود.
دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی کشور در نامه‌ای به وزیر آموزش‌‌وپرورش با توجه به تقارن ایام امتحانات با ماه رمضان پیشنهاد دادند امتحانات پایان سال تحصیلی، از دهه سوم اردیبهشت آغاز شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی سراسر کشور طی نامه‌ای به سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، نکات خود را در خصوص تقارن ماه مبارک رمضان و برگزاری امتحانات نهایی خرداد سال تحصیلی مطرح کردند.
در این نامه آمده است: ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه به‌ویژه میلاد با سعادت امام عصر(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) و تقدیر و تشکر بابت عنایات و زحمات جنابعالی، ما اعضای قرارگاه ملی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور به عنوان پرچم داران جنبش دانش‌آموزی در مدارس، نکاتی را پیرامون مباحث مطرح شده درباره تقارن ماه مبارک رمضان و برگزاری امتحانات نهایی خرداد سال تحصیلی 97-96 تقدیم می‌داریم:
ماه مبارک رمضان فرصتی است که خداوند بلندمرتبه برای خودسازی بشر قرار داده است. این ماه، زمانی برای رهایی انسان از وابستگی‌ها و توجه به افق‌های تعالی بخش الهی می باشد. از سویی تحصیل علم و دانش به بهترین کیفیت، از تأکیدهای دین مبین اسلام و وظایف دانش‌آموزان مؤمن و انقلابی ایران اسلامی است و مقام معظم رهبری نیز «تهذیب»، «تحصیل» و «ورزش» را به عنوان سه اولویت مهم برای دانش‌آموزان تعیین کرده‌اند.
اما همانگونه که مستحضرید تقارن این ماه پربرکت با امتحانات، سبب می شود که دانش‌آموزان متدین ایران اسلامی که تحصیل و تهذیب را در کنار هم پیگیری می‌کنند، نتوانند کمال استفاده را از این فرصت ناب ببرند.
از سویی آنگونه که از مصاحبه های جنابعالی دریافته‌ایم، امکان برگزاری امتحانات قبل و بعد از ماه مبارک رمضان وجود ندارد، لذا موارد زیر به عنوان پیشنهاد تقدیم می شود:
1. امتحانات پایان سال تحصیلی، از دهه سوم اردیبهشت ماه آغاز شود.
2. فاصله بین امتحانات مختلف حداقل به دو تا سه روز افزایش داده شود تا امکان مطالعه بیشتری برای دانش آموزان روزه دار ایجاد شود.
3. ساعت برگزاری امتحانات از ساعات ابتدایی روز به 10صبح منتقل شود.
4. مدیران محترم مدارس موظف شوند محل برگزاری امتحانات و محل مطالعه دانش آموزان قبل از حضور در محل امتحان را به لحاظ تهویه، سرمایش و... مجهز نمایند.
5. تأکید شود تا معلمان و مربیان و به ویژه مدیران محترم مدارس که همواره راهنمای دانش آموزان عزیز بوده‌اند، فضای معنوی ماه مبارک رمضان را با فضاسازی مناسب و برگزاری برنامه های معنوی و قرآنی در مدارس حفظ نمایند و این تقارن سبب کمرنگ شدن این برنامه‌های تربیتی موثر در مدارس نباشد تا اهمیت این روزهای معنوی در ذهن دانش آموزان عزیز تبیین گردد.
6. زمان برگزاری امتحان دروس تخصصی و دشوار حتی المقدور در ایام قبل از حلول ماه مبارک رمضان و در دهه سوم اردیبهشت ماه برنامه ریزی شود. مجددا از زحمات جنابعالی و همکاران محترمتان سپاسگزاریم.
کد مطلب: 85545
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *