۰
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۵
با ادامه اکران در آلمان

پيش نمايش «یلدا» در سینماهای فرانسه آغاز شد

«یلدا» سومین ساخته بلند سینمایی مسعود بخشی، همزمان با اكران در آلمان، در پایان تابستان در هفت جشنواره معتبر جهانی حضور خواهد داشت.
پيش نمايش «یلدا» در سینماهای فرانسه آغاز شد
با ادامه اكران در آلمان

پيش نمايش «یلدا» در سینماهای فرانسه آغاز شد/ حضور در هفت جشنواره بین المللی

«یلدا» سومین ساخته بلند سینمایی مسعود بخشی، همزمان با اكران در آلمان، در پایان تابستان در هفت جشنواره معتبر جهانی حضور خواهد داشت. 

به گزارش روابط عمومی فیلم، پیرامید اینترنشنال شرکت پخش و فروش بین‌المللی فیلم سینمایی «یلدا» سومین ساخته مسعود بخشی به تهیه کنندگی علی مصفا اعلام کرد که همزمان با استقبال تماشاگران و منتقدان آلمانی از اکران «یلدا» که از هفته گذشته در چهل سینمای این کشور آغاز شده است، اکران این فیلم سینمایی برای هفته دوم و سوم تمديد شد. 

همچنين پيش‌نمايش‌های اين فيلم در فرانسه از ١٠ سپتامبر در سينما لوكسور پاريس آغاز و تا اكران رسمی فيلم در ٧ اكتبر، در شهرهای مختلف فرانسه ادامه خواهد داشت.

شب گذشته سالن بزرگ يوسف شاهين در سينمای تاريخی لوكسور در پاريس برای اولين پيش نمايش «یلدا» پر شده بود.

«یلدا» از ۱۷ تا ۲۷ سپتامبر در بخش اصلی بزرگترین جشنواره سینمایی فنلاند با نام «جشنواره بین المللی فیلم هلسینکی» و در گروه فیلم های «بی باک» در كنار آخرين ساخته سينماگر بزرگ ايتاليایی ماركو بلوكيو (خائن) نمایش داده می شود. 

اين فيلم سپس از ٢٤ سپتامبر تا ٧ اكتبر در سی و نهمين دوره جشنواره بين المللی ونكوور كانادا و در بخش «سینمای معاصر جهان» در كنار فيلم‌های تازه كارگردانانی همچون توماس وينتربرگ (دوری ديگر)، جانی آمليو (همامت)، آبل فررا (سيبريا) و فرانسوا اوزون (تابستان ٨٥) به نمايش درمی‌آيد.

«یلدا» همزمان و از ٢٥ سپتامبر الی ٣ اكتبر در بخش جشنواره يازدهمين جشنواره بين المللی ادسا كه به گفته سايت جشنواره بيشترين مخاطب را در ميان جشنواره های اوكراين و شرق اروپا دارد، نمايش خواهد داشت. 

همچنین این فیلم در بخش اصلی فیلم های بلند جشنواره بین المللی بریزبین استرالیا پذیرفته شده است. 

این جشنواره که از اول تا یازدهم اکتبر امسال در موزه هنرهای مدرن و سینماتک استرالیا برگزار می شود، از مهمترین رویدادهای سینمایی و هنری این کشور محسوب می شود.  

فیلم‌موومنت پخش‌کننده «یلدا» در آمریکا نيز از پذیرش این فیلم‌ در سی و چهارمین جشنواره دی سی فیلم فست قدیمی ترین و بزرگترین جشنواره فیلم واشنگتن (۲ تا ۱۱ اکتبر)، چهل و سومین جشنواره میل ولی در کالیفرنیا( ۸ تا ۱۸ اکتبر) و بیستمین جشنواره اسکاتدال آریزونا (۶ تا ۱۰ نوامبر) خبر داد.

داستان این فیلم در مورد مریم کمیجانی، زن جوانی است که به دلیل قتل شوهرش به مرگ محکوم شده است. او در شب یلدا به استودیوی یک برنامه زنده تلویزیونی آورده شده است تا از طرف تنها فرزند مقتول یعنی مونا ضیا بخشیده شود اما مجموعه اتفاقات در صحنه و پشت صحنه این برنامه هر دو زن جوان را در چالشی جدی برای تصمیم‌گیری قرار می‌دهد.

بهناز جعفری، صدف عسگری، بابک کریمی، آرمان درویش، فرشته حسینی، فقیهه سلطانی، فروغ قجابگلو، زکیه بهبهانی، رامونا شاه، ساغر صباحی، حسن جودکی، محمد ساربان، کمال هاشمی، ولی الله ریگی، فرهاد فداکار، لیلا شفاعی مهر، محمود ذوالفقاری، نسا افرنگه، مریم خداوردی، بنفشه غفاری، بهنام داوری، سارا والیانی، بهرام افشار و با حضور فرشته صدرعرفایی بازیگران فیلم «یلدا» هستند.
کد مطلب: 136213
برچسب ها: جشنواره فیلم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *