۰
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۹
آکار:

یونانی‌ها نباید فریب ماکرون را بخورند

وزیر دفاع ترکیه اظهار کرد: یونان ۱۸جزیره را برخلاف قراردادها مسلح کرده است. این موضوع تنش را بالا برده و زمینه گفت‌وگو را از بین می‌برد.
یونانی‌ها نباید فریب ماکرون را بخورند
وزیر دفاع ترکیه اظهار کرد: یونان ۱۸جزیره را برخلاف قراردادها مسلح کرده است. این موضوع تنش را بالا برده و زمینه گفت‌وگو را از بین می‌برد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد: یونان باید رفتار تنش‌زا و تحریک‌آمیز را کنار بگذارد. به نظر ما تنش و اقدامات تحریک‌آمیز به هیچ کس، به ویژه به یونان کمکی نمی‌کند.
آکار ادامه داد: ما طرفدار مذاکره هستیم؛ امیدواریم که این مشکلات از طریق صلح‌آمیز و گفتمان سیاسی حل و فصل شود.
این وزیر ترکیه تاکید کرد: باید هرچه سریعتر تا دیر نشده از طریق گفتمان سیاسی مشکلات موجود را حل و فصل کنیم.
وزیر دفاع ترکیه افزود: مردم یونان نباید فریب اقداماتی که توسط ماکرون هدایت می‌شوند را خورده و بازیچه عملیاتی که ماکرون برای نجات خود انجام می‌دهد، شوند.
وزیر دفاع ترکیه اظهار کرد: روشن است که سیاست‌های ماکرون شکست خورده و می‌خواهد با به اصطلاح ایفای نقش روی آنها سرپوش بگذارد.
آکار درباره مذاکرات در ناتو نیز گفت: ما طرفدار یافتن راه‌حل سیاسی برای مشکلات از طریق گفت‌وگو و مذاکره هستیم. در این چارچوب، از هرگونه ابتکار عمل حمایت می‌کنیم. اظهارات ماکرون و سخنان مشابه آن فتنه‌پراکنی است و در نزد ملت شریف ترکیه فاقد ارزش و اعتبار است.
وزیر دفاع ترکیه افزود: برای میزبانی از چهارمین نشست (ناتو) آماده هستیم. تشریف بیارند، حق با ماست، برای برگزاری این دیدار نگرانی نداریم.
او اضافه کرد: خطاهایی که از سال ۲۰۱۱ در سوریه انجام گرفت اکنون با نگرانی مشابه آن را در لیبی مشاهده می‌کنیم.
وزیر دفاع ترکیه درباره لغو جزئی تحریم تسلیحاتی بخش روم‌نشین قبرس از سوی آمریکا گفت: این اقدام ما را به صلح و راه‌حل نرسانده و به بن بست می‌کشاند و شایسته روح هم‌پیمانی نیست.
آکار افزود: برای تشکیل ارتش منظم لیبی جهت حفظ امنیت، اتحاد و یکپارچگی برادران لیبایی کمک ‌می‌کنیم. متاسفانه بسیاری از کشور و سازمان‌ها درباره رویدادهای لیبی و حملات حفتر سکوت اختیار کرده‌اند.
کد مطلب: 136349
برچسب ها: ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *