۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۶
محمد مهدی پورفاطمی:

استخدام سفارشی مانع از جذب افراد شایسته می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه افراد باید براساس شایستگی جذب دستگاه‌های دولتی شوند، گفت: دولت باید موارد مندرج در قانون اساسی و سایر قوانین کشور را برای استخدام نیروهای انسانی رعایت کند.
سیدمحمدمهدی پورفاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: در قانون اساسی و سایر قوانین کشوری، آیین نامه مربوط به استخدام در دستگاه‌های دولتی درج و مشخص شده و همچنین هر وزارتخانه‌ای برای جذب نیرو یک آیین‌نامه داخلی و مقرراتی خاص دارد و اگر استخدام در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات به شکل سفارشی باشد، خلاف قانون عمل شده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با مدنظر قرار دادن اینکه در قوانین استخدامی دستگاه‌های دولتی خلأ قانونی وجود ندارد، تاکید کرد: اگر قوانین موجود به درستی و کامل اجرا شود، با پدیده‌ای به نام استخدام سفارشی مواجه نخواهیم بود و تمام مشکلات موجود در زمینه استخدام دستگاه‌های دولتی حل خواهد شد.

وی با اشاره به تبعات و پیامدهای منفی استخدام‌های سفارشی و خارج از ضابطه و قانون تصریح کرد: زمانی که یک فرد تحصیل‌کرده با معدل بالا و شایستگی لازم نمی‌تواند در دستگاه‌های دولتی به استخدام درآید؛ موجب سرخوردگی فرد تحصیل‌کرده و دارای شایستگی می‌شود.

پورفاطمی در ادامه افزود: استخدام‌های سفارشی و خارج از ضابطه و قانون برای دولت تبعات منفی بسیاری به همراه دارد، زیرا درجه‌بندی افراد بدون در نظر گرفتن وضعیت علمی و شایستگی آنان باعث بدبینی مردم نسبت به عملکرد مسئولان می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: افرادی که براساس توصیه و یا با رابطه به استخدام دستگاه‌های دولتی درمی‌آیند؛ قطعاً نمی‌توانند کارایی و کارآمدی لازم را برای دستگاه مربوطه به همراه آورند./

پایان پیام
کد مطلب: 1367
مرجع : خانه ملت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *