۰
سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۳
قائم مقام اجرایی ایران خودرو اعلام کرد:

کاهش ارزبری با داخلی سازی ۵۴ قطعه

گروه صنعتی ایران خودرو با همراهی شرکت های دانش بنیان و صنایع دفاعی کشور توانسته ۵۴ قطعه را داخلی سازی کرده و از این بابت ۱۳۷ میلیون یورو کاهش ارزبری را محقق کند.
کاهش ارزبری  با داخلی سازی ۵۴ قطعه


گروه صنعتی ایران خودرو با همراهی شرکت های دانش بنیان و صنایع دفاعی کشور توانسته ۵۴ قطعه را داخلی سازی کرده و از این بابت ۱۳۷ میلیون یورو کاهش ارزبری را محقق کند.
ایکوپرس- قائم مقام اجرایی ایران خودرو، با اعلام خبر فوق، افزود: پروژه های متعددی برای داخلی سازی تولید تعریف کرده‌ایم که تحقق آن کاهش ارزبری ۲۴۸ میلیون یورویی را به دنبال خواهد داشت. از این میزان ۱۵۰ میلیون یورو در نیمه دوم امسال محقق خواهد شد. 
حمید مرادی از افزایش ۵۲ درصدی تولید در گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای امسال تا پایان هفته نخست مهرماه خبر داد و گفت: در این بازه زمانی بیش از ۲۴۸ هزار دستگاه خودرو تولید شده و حدود ۲۰۷ هزار دستگاه خودرو تجاری سازی و تحویل مشتریان شده که این میزان تحویل حکایت از رشد ۲۵ درصدی دارد. 
وی با بیان این که تعداد تعهدات معوق به مشتریان از ۱۸۶ هزار دستگاه در سال گذشته به کم تر از ۳۰ هزار دستگاه در سال جاری رسیده است، اظهار کرد: جهش تولید را در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به این نام مزین شده را تحقق بخشیده ایم. 
مرادی تصریح کرد: این دستاوردها ناشی از اتکا به خودکفایی و باور به توانمندی های مهندسان و کارشناسان متخصص کشور و به ویژه کارشناسان و مهندسان بسیجی ایران خودرو است. 
وی از حضور بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ مهندس بسیجی در ایران خودرو خبر داد و گفت: مجموعه کارگران و مهندسان ایران خودرو در تلاش شبانه روزی، اهداف تعیین شده تولید در این شرکت را محقق می کنند. 
قائم مقام اجرایی ایران خودرو با بیان این که دشمن با تحریم صنعت خودرو به دنبال زمین گیر کردن آن بود،‌ خاطرنشان کرد: نه تنها آن‌ها به اهداف‌شان نرسیدند بلکه ما شرایط را به نفع خودمان تغییر دادیم و زمینه خودکفایی در تولید را فراهم کردیم. 
وی تصریح کرد:‌ تاثیر تحریم در روند تولید قابل انکار نیست، اما ایران خودرو توانست راهکارهای مناسبی برای عبور از آن طراحی کند. درحال حاضر سالن های تولید ایران خودرو سه شیفت و شبانه روزی مشغول تولید هستند. تعداد تولید روزانه خطوط نیز نسبت به سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی را تجربه می کند. 
مرادی در پایان گفت:‌ شبکه تامین و شرکت های تولیدکننده قطعه نیز، هم‌پای ایران خودرو، خطوط تولید را پشتیبانی کرده اند که جای قدردانی دارد.
کد مطلب: 137273
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *