۰
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۳

دانش‌آموزان مناطق محروم در اولویت دریافت تبلت

مدیر کل آموزش عشایری و عدالت آموزشی آموزش و پرورش درباره گروه‌های اولویت‌دار در ارائه تبلت گفت:‌ اولویت دریافت تبلت با دانش آموزان دوره ابتدایی پایه‌های چهارم، پنجم، ششم در مناطق روستایی،‌ عشایری و حاشیه شهرها است.
دانش‌آموزان مناطق محروم در اولویت دریافت تبلت
مدیر کل آموزش عشایری و عدالت آموزشی آموزش و پرورش درباره گروه‌های اولویت‌دار در ارائه تبلت گفت:‌ اولویت دریافت تبلت با دانش آموزان دوره ابتدایی پایه‌های چهارم، پنجم، ششم در مناطق روستایی،‌ عشایری و حاشیه شهرها است.
"محمدرضا سیفی" مدیرکل آموزش عشایری و عدالت آموزشی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ارائه تبلت به دانش آموزان مناطق کم برخوردار گفت: حدود دو ماه قبل تبلت مناسب برای دانش آموزان حدود یک میلیون و  ۵۰۰ هزار بود و ما نیز همین مبلغ میانگین را برای تبلت دانش آموزان در نظر گرفته بودیم، اما اکنون با توجه به افزایش قیمت دلار قطعا قیمت تبلت نیز تغییر کرده است.
وی ادامه داد: ما در فراخوانی که قبلا اعلام کرده بودیم، قیمت تبلت را یک میلیون و ۵۰۰ در نظر گرفتیم و اعلام کردیم که هر کسی می‌خواهد می‌تواند به شماره حسابی که اعلام شده پول واریز کند. خوشبختانه بانک رفاه مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان واریز کرد که برای دانش آموزان محروم استان خراسان جنوبی شهرستان نهبندان تبلت تهیه شد.
سیفی در پاسخ به این سوال که چقدر بودجه برای پوشش دانش‌آموزانی که هنوز به شاد متصل نشده‌اند، لازم است تا آنها نیز به این اپلیکیشن متصل شوند، گفت: با توجه به نواسات نرخ ارز  نمی‌توان دقیقا گفت که چقدر بوجه نیاز است و بستگی دارد که تبلت‌ها و گوشی‌ها را چه زمانی خریداری کنیم.
مدیرکل آموزش عشایری و عدالت آموزشی اضافه کرد: فکر می‌کنم در حال حاضر هزینه یک تبلت مناسب برای دانش آموزان حدود دو میلیون تومان باشد. البته ما در حال حاضر در حال تهیه الزامات فرهنگی و تربیتی برای  توسعه این طرح هستیم.
وی افزود: با توجه به اینکه شیوع کرونا ویروس باعث شده، حدود سه میلیون دانش آموز با وجود داشتن اینترنت و در عین حال نداشتن تبلت و گوشی عضو شاد نشوند، ‌ما از مردم و کسانی که دغدغه آموزش دارند درخواست می‌کنیم در طرح "همه باهم با هر تبلت یک مدرسه می‌سازیم" شرکت کنند. شاید مدرسه سازی آرزوی هر کسی باشد، اما اکنون که نمی توانند مدرسه بسازند، در این طرح شرکت کنند تا بتوانیم از این طریق به دست دانش آموزان تبلت و گوشی برسانیم.
وی افزود: این تبلت‌ها جنبه آموزشی دارد و قصدمانم این است که راهبران آموزشی و تربیتی به شکل عملی نیز به دانش آموزانی که نحوه استفاده از تبلت را نمی‌دانند، آموزش دهند.
سیفی درباره گروه‌های اولویت‌دار در ارائه تبلت گفت:‌ از طرف دیگر اولویت دریافت تبلت با دانش آموزان دوره ابتدایی پایه‌های چهارم، پنجم، ششم در مناطق روستایی، ‌عشایری و حاشیه شهرها است و از طرفی پنج استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان،‌ آذربایجان غربی و خراسان جنوبی نیز در اولویت قرار دارند.
مدیرکل آموزش عشایری و عدالت آموزشی بیان کرد: علاوه بر این دانش آموزانی که از نظر مالی تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد قرار دارند، هم در اولویت تهیه تبلت دانش آموزی هستند.
وی با بیان اینکه نرم افزار شاد موجب عدالت آموزش شده است، گفت: درست است که سه میلیون نفر از نرم افزار شاد محروم هستند، اما بهتر است نیمه پر لیوان را ببنیم و بدانیم که خیلی‌ها از آن استفاده می‌کنند. نرم افزار شاد توانست در عدالت آموزشی موثر واقع شود.
سیفی گفت:‌ نرم افزار آموزشی دانش آموزان (شاد) توانست حداقل در مناطقی که اینترنت وجود دارد، استفاده از فضای مجازی را سودمند کند. ما همیشه نگران این بودیم که دانش آموزان وقتی وارد فضای اینترنتی می‌شوند با سایت‌های نامناسب مواجه شوند، اما اکنون کاربرد واقعی فضای مجازی و اینترنت را در آموزش می‌بینیم.
مدیرکل آموزش عشایری و عدالت آموزشی اظهار داشت: حتی زمانی که کرونا تمام شود، نقش ابزارهای مجازی و اینترنت خیلی موثر خواهد بود. اپلیکیشن شاد یک پلتفرم موفق است و رفته رفته می‌تواند بهتر هم شود. ممکن است نقص‌هایی داشته باشد، اما به هر حال باید این مسیر را می‌رفتیم تا بتوانیم ایرادات آن را شناسایی و برطرف کنیم.
کد مطلب: 137406
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *