۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۶
حسین عسگری:

کمک داور بازی پرسپولیس و گهر جریمه می‌شود

رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال گفت: کمک داور بازی پرسپولیس و گهر به دلیل اشتباه تاثیرگذارش جریمه می‌شود.
به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، حسین عسگری در مورد بازی شب گذشته پرسپولیس و گهر زاگرس عنوان کرد: بازی پرسپولیس- گهر سه صحنه شک برانگیز داشت. در دو صحنه مشکوک به هند پنالتی یکی برای پرسپولیس و یکی برای گهر، داور بازی به درستی تصمیم گرفت. در واقع در هر دو صحنه، توپ به دست اتفاق افتاد، نه دست به توپ.

وی ادامه داد: ما به همراه دپارتمان داوری و نوید مظفری ناظر بازی گهر- پرسپولیس آنالیز ویدیویی را به دقت انجام دادیم. در صحنه ای که کریم انصاری فرد در محوطه جریمه می خواست توپ را از مدافع گهر رد کند وقتی توپ را استپ کرد دست مدافع گهر فاصله بسیار کمی با توپ و بدن انصاری فرد داشت و به هیچ وجه نمی توانست پنالتی باشد. در صحنه دوم سرعت توپی که بازیکن گهر به آن ضربه زد، زیاد بود و فشنگچی فرصتی برای تصمیم گیری نداشت که بخواهد هند انجام دهد. در هر دو صحنه حالت طبیعی هر دو بازیکن حفظ شده و خطای پنالتی اتفاق نیفتاده است.

عسگری درباره صحنه ای که توپ از خط دروازه رد شد گفت: به هر جهت با توجه به فیلم بازی توپ حدود ۳۵ سانتی متر و شاید کمی بیشتر از خط دروازه رد شده بود و متاسفانه کمک داور اشتباه تاثیرگذاری انجام داد و گل را ندید. من به هیچ عنوان قصد توجیه ندارم و کمک داور را هم به خاطر این اشتباه جریمه خواهیم کرد اما سرعت توپ در این صحنه حدود ۱۲۰ کیلومتر بود و واقعا کمک داور در آن منطقه بازی نمی توانست از جایی که ایستاده بود به توپ برسد. نظیر این صحنه ها در فوتبال جهان اتفاق افتاده است و در همین بازی اوکراین و انگلستان در بالاترین سطح فوتبال جهان یعنی در یورو ۲۰۱۲، چنین توپی از خط رد شد و تیم داوری ندید.

وی با تشریح وظایف کمک داور گفت: کمک داور باید در چند صدم ثانیه حواسش به آفسایدگیری، منطقه قرار گرفتن آخرین مدافع، دیرک های دروازه و استارت برای رسیدن به توپ بازیکن و بسیاری مسایل دیگر باشد. بالاخره کمک داور انسان است و تمرکز کردن روی این صحنه ها کاری نیست که بتواند در چند صدم ثانیه انجام دهد. این یک صحنه استثنایی و تصمیم کمک داور اجتناب ناپذیر بود. در واقع توپی که از خط گذشت و به داخل زمین برگشت را کمک داور نتوانست ببیند و قضاوت درباره این صحنه خارج از توانایی کمک داور بود. می توانم بگویم درست مثل بازی انگلستان – آلمان توپ لمپارد بود که از خط رد شد و کمک داور ندید. فیفا به همین دلایل است که می خواهد فناوری خط دروازه را برای چنین صحنه هایی در فوتبال راه اندازی کند.

رئیس دپارتمان داوری در پایان گفت: بازی صبا و ملوان هم صحنه هایی داشت و در دقیقه ۶۹ داور به درستی برای ملوان پنالتی گرفت و پنالتی دقیقه ۸۱ هم با تصمیم درست سخندان گرفته شد. جا دارد به حسن اکرمی داور جوان فوتبال ایران برای قضاوت خوب دیدار سخت ملوان و صبا تبریک بگویم. او دو بازیکن را از تیم میزبان اخراج کرد، دو پنالتی علیه تیم میزبان گرفت که می خواهم مورد توجه رسانه ها و اهالی فوتبال قرارگیرد. جا دارد از سرپرست تیم صبا، نجاتی که خود زمانی داور بوده است هم تشکر کنم چرا که در آرام کردن فضا و کاهش فشار روی تیم داوری نقش داشت.امیدوارم همه سرپرست ها به همین منوال کمک کنند چرا که نقش مهمی در کنترل بازی دارند.
کد مطلب: 1376
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *