۱
۰
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۴

تحریف تاریخ در کتاب‌های درسی دولت باکو

در کتاب‌های درسی دولت باکو به 9 استان ایران، ادعای ارضی شده و حتی جالب آن که مازندران و گیلان هم جزو آذربایجان به شمار آمده‌اند!... در این کتاب‌ها مزدک، کمونیست دانسته شده و از ازدواج با محارم به عنوان یک سنت بابکی، دفاع شده است. همچنین از دوره چنگیز و تیمور به عنوان دوران طلایی تاریخ یاد شده است!
تحریف تاریخ در کتاب‌های درسی دولت باکو
با توجه به تحرکات مشکوک دولت باکو در تحریف تاریخ، حدود آذربایجان و اران و شروان، هم اکنون شاهد گسترش تبلیغات منفی علیه ایرانیان و چاپ کتاب‌های رسمی و غیر رسمی علیه تمامیت ارضی ایران هستیم.
به گزارش «تابناک»، پس از فروپاشی شوروی و استقلال اران با نام جمهوری آذربایجان، جریانات ضد ایرانی با حضور شخصی به نام «ابو الفضل ایلچی بیگ»، قدرت را به دست گرفتند و دیگر بار، جریان ایران ستیزی در آن سامان آغاز شد و دستمایه این تبلیغات و جریان، همان ایده‌های شرق شناسان شوروی پیشین با نگاه کمونیستی بود که تلاش می‌کردند با هر ترفندی، بین ملت بزرگ ایران و مردم شمال ارس خطوط پررنگی ترسیم کنند تا علاقه‌ای به زندگی مشترک و دوستانه بین این ملت واحد جدا افتاده از هم ایجاد نشود.
در کتاب‌های درسی جمهوری آذربایجان، ادعا شده است، پانصد سال پیش کشوری به نام آذربایجان! وجود داشته که اردبیل و تبریز هم جزو آن بودند و ایرانیان از زمان کوروش (بزرگ) به این سرزمین تجاوز می‌کرده‌اند!
در این کتاب‌ها مزدک، کمونیست دانسته شده و از ازدواج با محارم به عنوان یک سنت بابکی، دفاع شده است. همچنین از دوره چنگیز و تیمور به عنوان دوران طلایی تاریخ یاد شده است!
در کتاب‌های درسی دولت باکو به 9 استان ایران، ادعای ارضی شده و حتی جالب این که مازندران و گیلان هم جزو آذربایجان به شمار رفته‌اند!
همچنین در کتاب‌های درسی و رسمی «هنر» در جمهوری آذربایجان، همه هنر ایران، آذری فرض و تعریف شده و حتی شاعران پارسی گوی چون خاقانی و نظامی گنجوی (که زادگاهش روستای تا در تفرش است) و خواجه نصیرالدین طوسی نیز ترک تبار فرض شده‌اند.
گفتنی است، آذربایجان به عنوان تاج ایران در تاریخ، همواره نقشی سترگ در حفاظت و بقای هویت و ملیت و مذهب ایران زمین داشته‌اند و آگاهی کامل و دفاع بموقع از هویت و یادآوری پیشینه واقعی تاریخی منطقه، می‌تواند دشمنان ایران را در ایفای توطئه‌های تجزیه طلبانه خود و اربابانشان مأیوس کند.
آذري‌هاي ايراني که از ميان آنان، مردان بزرگي مانند شيخ محمد خياباني، ثقة‌الاسلام، ستارخان، باقر خان، شهيد باکري و … برخاسته و تا پاي جان از اسلام و تماميت ارضي ايران و آزادي آن دفاع کرده‌اند، مي‌توانند نزدیکی هر چه بیشتر ايراني تباران آن سوي ارس را که تا 196 سال پيش شهروندان ايران بودند، با ایران قدرتمند موجب شوند.
کد مطلب: 137668
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
طرفداران تراکتور پلاکار دریای خزر مال تورکاست رو بالا میبرن. نام بین المللی دریا کاسپین بود نام جعلی خزر و تو دنیا فقط ترکمنستان و آذرباییجان به کار میبرن هیچ کشور دیگه ای نمیگه بهش خزر ولی تو ایران بخاطر پیشنهاد چند نماینده ترک و با ناآگاهی بقیه نمایندگان غیرترک با تصویب مجلس نام دریای شمال به دریای خزر تغییر کرد تا در دنیا در کنار آذرباییجان و ترکمنستان باشیم که بگیم خزر! باکو بارها نقشه هایی منتشر کرد که بجز ۴ استان شمال غرب چند استان دیگه رو هم آذرباییجان جنوبی نامیده بود.
تجزیه طلبان ترک شمال غرب کشور تو ورزشگاههاشون شعار مرگ بر فارس، مرگ بر کرد، خلیج عربی دادن. چند سال پیش که یه والیبالیست کرد تو ورزشگاه ارومیه حاضر شد هم شعار دادن. متاسفانه تو مساله ادعاهای آذربایجان هیچوقت جواب درستی به آذربایجان داده نشد بخاطر همین روز به روز گستاخ تر میشن. امسال تو مناظرات ریاست جمهوری مهرعلیزاده ادعا کرد اصفهان و خوزستان هم ترک زبانن چرا قبلا ۸ استان و آذربایجان میخواست الان مازندران هم اضافه شد و شد ۹ استان ولی ممکنه ادعاهای ارضیشون به خوزستان هم برسه هیچ برخوردی هم باهاشون نمیشه