۰
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۰

حمله دوباره جمهوری آذربایجان به شهروندان ایرانی

دیروز دوشنبه، شهروندان ایرانی در مرز با آذربایجان مورد حمله گارد مرزی این کشور قرار گرفته و مجروح شده‌اند. این افراد که از اهالی یکی از روستاهای شهرستان پارس آباد هستند، قصد ماهیگیری در رودخانه ارس را داشتند.
به گزارش «تابناک»، آژانس خبری آپا جمهوری آذربایجان در صفحه اخبار مربوط به ارتش خود خبر داده است که دو شهروند ایرانی در مرز با این جمهوری بر اثر برخورد گلوله مجروح شده‌اند.
رسانه آذربایجانی به نقل از سرهنگ اردشیر جوانشیر، فرمانده مرزبانی پارس آباد مغان گفته است: این دو تن پس از مجروح شدن، توانسته‌اند برای مداوا به بیمارستان پارس آباد مغان برسند.
در حالی که رسانه آذربایجانی به نقل از نیروهای مسلح این جمهوری مدعی شده که این دو نفر مسلح بوده‌اند، جوانشیر گفته که آن‌ها ماهیگیرانی بوده‌اند که بنا بر تحقیقات به قصد ماهیگیری از مرز آذربایجان در رودخانه ارس گذر کرده‌اند.
پیش از این نیز در مهر ماه سال ۱۳۹۰ یکی از مرزبانان جمهوری اسلامی در پاسگاه دیده‌بانی فیروز آباد شهرستان پارس آباد استان اردبیل به دست نیروهای مرزبانی کشور جمهوری آذربایجان به شهادت رسید؛ سرباز هجده ساله مرزبانی بدون حمل اسلحه و اشتباهی وارد خاک جمهوری آذربایجان شده بود که توسط مرزبانان این کشور با چهارده گلوله به شهادت رسید و بازگشت پیکر وی به ایران با تأخیر انجام شد.
این گزارش در ادامه می‌آورد، پس از این ماجرا، سردار «حسین ذوالفقاری» فرمانده مرزبانی ناجا درباره پرونده شهادت سرباز مرزبانی توسط نیروهای آذربایجانی گفت: بنا بر شواهد موجود، اقدام مرزبانان آذربایجان غیرمتعارف، بیرون از قوانین و مقررات و همچنین یک حالت عمد گونه‌ای داشته، زیرا به یک سرباز بدون سلاح ـ حتی اگر تعرضی هم داشته باشد ـ دیگر نیازی به شلیک چندین گلوله از جلو و پشت سر به او نیست.
امسال نیز در پنجم آبان ماه، مرزبانان جمهوری آذربایجان مدعی شدند، یک گروه مسلح از مرزهای کشورمان وارد کشور آذربایجان شده که در درگیری با آنان موفق به زخمی کردن یک تن از آنان و دستگیری وی شده‌اند که سرانجام پس از سه روز در بیمارستانی در کشور آذربایجان فوت کرد.
گفتنی است، فرماندهی مرزبانی ناجا درباره ادعای مرزبانان جمهوری آذربایجان جوابیه‌ای صادر کرد که در آن آمده بود: «در بازدید مشترک از صحنه که توسط مرزبانان دو کشور صورت گرفت، یک قبضه سلاح جنگی زنگ زده و قدیمی ساخت روسیه با تعدادی پوکه و فشنگ مربوطه در محل حادثه و در فاصله نزدیک چهل متری از صحنه تعدادی پوکه دیگر از‌‌ همان نوع که توسط نیروهای مرزی جمهوری آذربایجان مورد استفاده قرار می‌گیرد، دیده شد»؛ شخص فوت شده ساکن منطقه «پارس‌آباد» استان اردبیل بوده که برای دیدار با اقوام خود ساکن در آذربایجان، به آن کشور سفر کرده بود
کد مطلب: 21953
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *