۰
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۸
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ثبات قیمت به بازارهای مختلف برگردد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:گرانی ناشی از افزایش شاخص‌های کلان اقتصادی وجود دارد، اما ثبات مهم تر از آن است که باید هر چه سریع تر به بازارهای مختلف برگردد و این خواسته رئیس جمهور است.
ثبات قیمت به بازارهای مختلف برگردد
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:گرانی ناشی از افزایش شاخص‌های کلان اقتصادی وجود دارد، اما ثبات مهم تر از آن است که باید هر چه سریع تر به بازارهای مختلف برگردد و این خواسته رئیس جمهور است.
به گزارش ایسنا، علیرضا رزم‌حسینی در دیدار با هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه تاریخ ایران هیچگاه نقش‌آفرینی اصناف و بازاریان در مقاطع مختلف پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را فراموش نخواهد کرد، گفت: حضور اصناف در مقاطع مختلف و حساس کشور در نقش یک پشتیبان‌کننده، همواره ماندگار و درخشان بوده و وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشراف کامل به این جایگاه و نوع نقش‌آفرینی، حامی این قشر عظیم خواهد بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، حضور اصناف و تشکل‌های مختلف بخش‌خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها را یک الزام دانست و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه‌های مختلف، نشست‌های بسیاری را با بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری غیردولتی برگزار می‌کند تا بتواند تصمیماتی را اتخاذ کند که مبتنی بر خردورزی و کار کارشناسی باشد و در نهایت به نفع تولید و اشتغال کشور تمام شود.
وی تصریح کرد: امروز کشور در شرایط خاصی به سر می‌برد که همه باید دست به دست هم داده و تلاش کنند تا از مشکلات عبور کند. این در حالی است که باید باور کنیم که در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته‌ایم و متناسب با آن، ابزارهای دفاعی را به کار بندیم؛ البته هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه، مداخله نیست بلکه استفاده حداکثری از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های این حوزه است.
به گفته رزم حسینی، هیچ یک از واحدهای صنفی علاقمند به خرید کالاها با قیمت بالا نیستند تا بتوانند به راحتی اجناس خریداری شده را فروشند و گردش مالی داشته باشند؛ در غیر این صورت دچار مشکل خواهند شد؛ پس به طور قطع اصناف مدافع گرانی نخواهند بود، چراکه در گرانی هم خریدار و هم فروشنده ضرر می‌کنند.
طبق اعلام وزارت صمت، وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی کامل تمامی بخش‌های مرتبط وزارت صنعت، معدن و تجارت با جامعه صنفی کشور خاطرنشان کرد: باید مسیر را برای حضور هر چه بیشتر اصناف در اقتصاد فراهم کرد و در حوزه کنترل قیمت و نظارت بر بازار از توان حداکثری آنها بهره گرفت. این در حالی است که در شرایطی قرار داریم که روز به روز سفره مردم کوچکتر شده و هم دولت و هم جامعه صنفی کشور اعم از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان، باید دست به دست هم دهند و ثبات را به بازار برگردانند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: گرانی ناشی از افزایش شاخص‌های کلان اقتصادی وجود دارد، اما ثبات مهم تر از آن است که باید هر چه سریع تر به بازارهای مختلف برگردد و این خواسته رئیس جمهور است.
وی تصریح کرد: نگاه ما در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت آن است که با همیاری هم، از شرایط سخت کنونی اقتصاد ایران عبور کرده و شرایط با ثبات‌تری را تجربه کنیم.
کد مطلب: 137671
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *