۰
سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۱

پیش‌بینی کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در بحث نهضت ساخت داخلی به دنبال کاهش واردات ۱۰ میلیارد دلاری به کشور با تعریف و سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری پروژه در داخل هستیم.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در بحث نهضت ساخت داخلی به دنبال کاهش واردات ۱۰ میلیارد دلاری به کشور با تعریف و سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری پروژه در داخل هستیم.
"مهدی صادقی نیارکی" عصر امروز سه شنبه هفتم مردادماه در جلسه مجمع نمایندگان و معاونین وزارت صمت با استاندار کرمان با تشریح سفر معاونین وزارت صمت به استان کرمان اظهار کرد: در سفر معاونین وزیر صمت به شهرستان های سیرجان و بافت و بردسیر از برخی واحدهای صنعتی و معدنی این شهرستانها بازدید بعمل آمد.
وی با اشاره به برنامه‌های وزات صمت در سال جهش تولید اظهار کرد: برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری در ۷ محور با ۴ رویکرد و با ۴۰ پروژه تبیین شده که با حضور دکتر مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت این ۷ محور در ۴ بعد دسته بندی مجددی شده و پروژه ها با جدیت بیشتری دنبال می شود.
صادقی نیارکی در تشریح این ۷ محور اظهار کرد: ذیل این ۷ محور برنامه های مختلفی وجود دارد که اولین محور، بحث نهضت ساخت داخل است که در این راستا به دنبال کاهش واردات ۱۰ میلیارد تومانی به کشور با تعریف و سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری پروژه در داخل هستیم.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در تشریح میزهای داخلی تشکیل شده در کشور در راستای نهضت ساخت داخلی اظهار کرد: در سال گذشته در حوزه خودورسازی ۳۳۰ میلیون یورو قرار داد بین خودروسازان و قطعه سازان منعقد ضمن آنکه در حوزه مخابرات و ICT نیز بین ۴ شرکت اصلی ارتباطی (همراه اول، ایرانسل و ...) با تجهیزات سازان قراردادی به ارزش ۱۱۸ میلیون یورو منعقد شده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و تا حدودی صنایع فولاد و مس نیز راه اندازی میزهای داخلی در دستور کار وزارت صمت است افزود: در سال جاری نیز این رویکرد تا حدودی تغییری کرده و این میزها در رشته های دیگر مانند لوازم خانگی دنبال خواهد شد به طوری که در هفته آینده میز داخلی لوازم خانگی به ارزش ۶۰ میلیون یورو راه اندازی خواهد شد.
معاون امور صنایع وزارت صمت در بخش دیگری از صحبت های خود به دیگر رویکردهای وزارت صمت در سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: در سال جاری بحث تقسیمات استانی از محل کاهش ارزبری را خواهیم داشت که سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها در راستای دست یابی به این اهداف ارزیابی و درجه بندی شده و براساس آن سهم استان ها از ۳.۲ میلیارد دلار تعیین خواهد شد که در این راستا برای استان کرمان ۱۲۰ میلیون یورو کاهش ارزبری در سال جاری در نظر گرفته شده است.
صادقی نیارکی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های داخلی نهایت استفاده کرد افزود: معتقدیم در شرایط کنونی، تنها راه نجات کشور، کاهش ارز بری است و در همین راستا نیز نهضت ساخت داخل در دستور کار داریم.
وی با اشاره به محور توسعه صادرات و مدیریت واردات به عنوان یکی دیگر از برنامه های وزارت صمت در سال جهش تولید اظهار کرد: برای سال جاری ۲۵۰۰ ردیف تعرفه مشمول ممنوعیت ثبت سفارش تعیین شده که با ممنوعیت واردات این کالاها، به تولید و ظرفیت های موجود کشور کمک شایانی خواهد شد.
معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه با تاکید بر اینکه نفت را باید به عنوان ثروت بین نسلی و در پروژه های میان مدتی و بین نسلی دید اظهار کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام از دیگر برنامه های وزارت صمت در سال جاری است که در این راستا ۴۰۰۰ پروژه بالای پیشرفت ۸۰ درصدی در کشور در حوزه وزارت صمت وجود دارد که به صورت نمادین ۲۰۰ طرح بزرگ با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان با ایجاد اشتغال ۳۸ هزار نفر در قالب پویش امید هر هفته در سطح کشور افتتاح خواهد شد.
کد مطلب: 133676
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *