۰
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۸

مدیون خاتمی هستیم

سیدمحمود دعایی سرپرست موسسه اطلاعات همان کسی است که در سال های اخیر برگزارکننده مراسم جشن تولد خاتمی بوده و علاقه‌مندی خود به خاتمی را در این جشن تولدها با جملات جالبی ابراز کرده است.
سیدمحمود دعایی ۷۱ ساله، در جشن تولد ۶۷ سالگی خاتمی که در سال ۸۹ و در دفتر روزنامه اطلاعات برگزار شد، ۶۷ گل رز و یک کیک تولد بزرگ را برای خاتمی تدارک دید و به وی پیشنهاد کرده بود هر روز از طریق ستونی که برای او در روزنامه اطلاعات در نظر گرفته شده است با حامیان جبهه اصلاحات سخن بگوید.
پیشنهادی که البته خاتمی هم اینگونه به آن جواب گفته بود: "باید درباره پیشنهاد شما فکر کنم!"
دعایی در همان مراسم، با این استدلال که جبهه اصلاحات دچار فقدان استراتژی و رهبری مشخص است از خاتمی خواسته بود ولو به صورت شفاهی مطالبی را درباره تعریف اصلاحات، بیان کند.
این جشن تولد در حالی برگزار می شد که مدت کمی از جریانات و اتفاقات سال ۸۸ می گذشت و محمد خاتمی نیز در این جریانات چهره شناخته شده‌ای به شمار می‌آمد.
*جشن‌هایی که ادامه می‌یابند
مدیر مسئول روزنامه اطلاعات همچنین در مهرماه امسال نیز جمعی از علاقمندان به رئیس‌جمهور دولت اصلاحات را گرد هم آورد و باز هم برای خاتمی جشن تولد برگزار کرد.
دعایی در این برنامه نیز میکروفون را برای لحظاتی در دست گرفت و طی سخنانی، رئیس دولت اصلاحات یعنی محمد خاتمی را حجتی برای دینداری خود و دیگر همفکرانش دانست و گفت: "آقای خاتمی حجت دین داری خیلی از ماها هستند. در دورانی هستیم که آئین و دین و همه مقدساتمان دارد تحریف می شود و چیزی که پناه و مرجع ماست صداقت و پاکی و تحمل و بردباری و همه خوبی‌ها و فضائل ایشان است و بر همه ما حجت هستند و بر همه ما فرض است که حرمت ایشان نگاه داشته شود."
به جرأت می‌توان گفت که این تک جمله دعایی در مدح خاتمی، مهمترین انعکاسی بود که از جشن تولد خاتمی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفتند.
سیدمحمود دعائی توضیح داد که چرا خاتمی را حجت دین‌داری خود می‌داند.
او با بیان اینکه خاتمی زحمات بی دریغی برای کشور انجام داده است، دوباره بر حجت دین‌داری بودن خاتمی برای خود تأکید کرد و گفت: او زحمات زیادی برای جوانان و نوجوانان کشور ما انجام داده و ما مدیون زحمات ایشان در طول این سال ها هستیم.
مدیر مسئول روزنامه اطلاعات تصریح کرد: همه ما مدیون خاتمی هستیم. چه در زمان ریاست جمهوری خاتمی و چه در زمانی غیر از آن.
وی همچنین در پاسخ به سوالی، از فعالیت های جریان اصلاحات برای انتخابات سال آینده نیز اظهار بی اطلاعی و تأکید کرد: "بنده اصلا در جریان نیستم."
کد مطلب: 13772
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *