۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۷
رییس مجلس در دیدار با سفیر اندونزی:

قدرتهای جهانی به دنبال تفرقه میان ملل اسلامی هستند

دکتر علی لاریجانی به هوشیاری ملل اسلامی در برهه حساس کنونی نسبت به تحولات منطقه تاکید کرد.
قدرتهای جهانی به دنبال تفرقه میان ملل اسلامی هستند
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر اندونزی در تهران گفت: قدرت‌های جهانی با تقویت و حمایت از افراط‌گرایی در میان ملل اسلامی سعی در اختلاف‌افکنی دارند که این مسئله هوشیاری کشورهای اسلامی را می‌طلبد.
لاریجانی با اشاره به اهمیت توسعه و گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و اندونزی به عنوان دو کشور مهم اسلامی در آسیا گفت: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در جهت تقویت و تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی،‌ فرهنگی و به ویژه روابط پارلمانی فیمابین استقبال و حمایت می‌کند.
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وجود ظرفیت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف تجاری و بازرگانی میان دو کشور افزود: زمینه‌های زیادی در بخش توریسم و گردشگری وجود دارد که لازم است با سرمایه‌گذاری و ورود بخش‌ خصوصی در این عرصه‌ها زمینه ارتقای روابط فرهنگی و اقتصادی فیمابین جمهوری اسلامی ایران و اندونزی فراهم گردد.
در ادامه این دیدار دیان ویر، نجوریت سفیر اندونزی در تهران با ابراز خرسندی از ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست دولت اندونزی به توسعه و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران است.
وی بر ضرورت شناخت هر چه بیشتر مردم مسلمان دو کشور از یکدیگر تاکید کرد و افزود: ظرفیت‌های خوبی در بخش منابع طبیعی و گردشگری در اندونزی وجود دارد که می‌توان با تسهیل تبادلات فرهنگی و اقتصادی زمینه بهره‌گیری از آنها را در راستای تحکیم همکاری‌های دو کشور فراهم کرد.
سفیر اندونزی در تهران ایجاد خط مستقیم هوایی بین تهران و جاکارتارا برای تسهیل در روابط دو کشور لازم دانست.
کد مطلب: 1382
مرجع : خانه ملت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *