۰
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۹

نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره قره‌باغ

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه هفته جاری برای بررسی بحران قره باغ یک نشست غیرعلنی تشکیل خواهد داد.
نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره قره‌باغ
شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه هفته جاری برای بررسی بحران قره باغ یک نشست غیرعلنی تشکیل خواهد داد.
به گزارش فارس، پایگاه خبری مدیامکس به نقل از خبرگزاری ریانووستی از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره بحران قره باغ خبر داد.
براساس این گزارش، اعضای شورای امنیت روز دوشنبه(28 مهر ماه) بحران در منطقه قره باغ کوهستانی که به تنشهای نظامی شدید میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان منجر شده است را مورد بررسی قرار خواهد داد.
این نشست به درخواست فرانسه، روسیه و آمریکا که از اعضای گروه مینسک برای حل و فصل بحران قره باغ هستند برگزار خواهد شد. 
علیرغم توافق آتش بس میان ایروان و باکو که با وساطت مسکو در روز 19 مهر ماه حاصل شده است طرفین درگیری همچنان به حملات خود علیه مواضع یکدیگر ادامه می‌دهند. 
 روز شنبه خبرگزاری «اسپوتنیک» از شنیده شدن صدای انفجارهایی در «استپاناکرت» مرکز منطقه مورد مناقشه و به صدا درآمدن آژیر خطر در این شهر خبر داد، دادستانی قره باغ اعلام کرد که دستکم دو نفر در نتیجه حملات آذربایجان به استپاناکرت (خان کندی) زخمی شده‌اند.
دفتر دادستان کل جمهوری آذربایجان نیز بامداد امروز (شنبه) اعلام کرد که آمار تلفات ناشی از حمله موشکی نیروهای مسلح ارمنستان به «گنجه» به ۱۲ نفر افزایش یافت و بیش از ۴۰ نفر نیز زخمی شدند.
دفتر دادستان کل جمهوری آذربایجان نیز بامداد امروز اعلام کرد که آمار تلفات ناشی از حمله موشکی نیروهای مسلح ارمنستان به «گنجه» به ۱۲ نفر افزایش یافته و بیش از ۴۰ نفر نیز زخمی شدند.
دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ 27 سپتامبر (6 مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته است و جمهوری آذربایجان تأکید کرده است که ارمنستان باید از منطقه قره باغ خارج شود.
کد مطلب: 138203
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *