۰
سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۷
مردم‌سالاری‌آنلاین گزارش می‌دهد:

وضعیت غیرعادی لس‌آنجلس در آستانه انتخابات آمریکا

یکی از ایرانیان مقیم لس آنجلس تصاویری برای «مردم سالاری آنلاین» فرستاده که نشان می‌دهد شهر از حالت عادی خارج شده و در حالت هشدار به سر می‌برد. 
وضعیت غیرعادی لس‌آنجلس در آستانه انتخابات آمریکا
یکی از ایرانیان مقیم لس آنجلس تصاویری برای «مردم سالاری آنلاین» فرستاده که نشان می‌دهد شهر از حالت عادی خارج شده و در حالت هشدار به سر می‌برد. 
دیروز مردم سالاری‌آنلاین تصاویری از درگیری در منطقه بورلی‌هیلز را منتشر کرده بود که در آن حامیان ترامپ و بایدن به شدت با یکدیگر درگیر شده بودند.
تصاویری که به دست ما رسیده از منطقه مرکزی لس آنجلس ( downtown ) و پر از فروشگاه‌های طلا و جواهر با صاحبان ایرانی و ارمنی است. ظاهرا در اعتراضات ماه‌های گذشته که در این شهر اتفاق افتاد، این منطقه و بخش بورلی هیلز که ثروتمند نشین شهر است سرقت‌های زیادی اتفاق افتاده است. بورلی هیلز در لس آنجلس میزبان بسیاری از فروشگاههای برند پوشاک و آرایشی مهم جهان است. 
این ساکن شهر لس آنجلس به ما گفته براساس همین تجربیات قبلی در این دو منطقه اکثر بخش ویترین فروشگاه‌ها با چوب پوشیده شده و ساعت بسته شدن مغازه‌ها به اوایل عصر رسیده است. خصوصا شهرداری در روز انتخابات به همه فروشگاهها هشدار داده که تا 3 بعد از ظهر بیشتر نمی‌توانند باز بمانند. 
 

براساس جزئیاتی که این شهروند ایرانی/آمریکایی در اختیار مردم‌سالاری گذاشته، شهر در حالت آماده باش است و نیروهای امنیتی آمادگی تعطیلی شهر را دارند. به گفته او این اولین بار است که پیش از یک انتخابات ریاست جمهوری این اتفاقات در حال رخ دادن است که خود نشان از داغی ماجرا دارد. او میگوید برای خود من که تجربه انتخابات در چندین دوره‌ متوالی را دارم این سطح از تنش تازگی دارد و معمولا در زمان برگزاری انتخابات شاهد چنین درگیری‌هایی نبودیم.
این شهروند ایرانی معتقد است نوع کنش انتخاباتی که ترامپ در حال انجام آن است این تنش ها را بالا خواهد برد. این تنش ها چه در حالت برد و چه در حالت باخت پس از انتخابات  اتفاق خواهد افتاد و حتی اگر ترامپ پیروز ماجرا شود مخالفانش در همین ایالت کالیفرنیا همانطور که دیروز در بورلی هیلز شاهد بودیم، بیرون خواهند آمد و اگر ببازد ممکن است سطح تنش در ایالات جمهوری خواه بالا برود.
انتخابات آمریکا امروز برگزار شده و انتظار می‌رود نتایج اولیه آن تا صبح چهارشنبه به وقت تهران مشخص شده باشد. این اولین بار در دهه‌های اخیر است که انتخابات در آمریکا به چنین فضای دوقطبی تبدیل شده است. نرخ مشارکت تا روز پیش از انتخابات به ۹۸ میلیون نفر رسیده که بیش از دو برابر دوره گذشته است. باید دید این انتخابات که حالا به نقطه پایانی رسیده در نهایت چه سرنوشتی برای آمریکا رقم خواهد زد.
کد مطلب: 139126
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *