۱
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۴

کیک بوکسینگ را من در ایران راه اندازی کردم

بنیانگذار ورزش کیک بوکسینگ در ایران در مورد چگونگی شکل گیری این هنر رزمی پرطرفدار و مدال آور توضیحاتی ارائه کرد.
کیک بوکسینگ را من در ایران راه اندازی کردم
بنیانگذار ورزش کیک بوکسینگ در ایران در مورد چگونگی شکل گیری این هنر رزمی پرطرفدار و مدال آور توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، « فرهاد دردار » درباره آغاز به کار ورزش رزمی کیک بوکسینگ در کشورمان‌ گفت: مسلمأ فردي كه از روز اول روشي از ورزش هاي رزمي را در جامعه ورزشي معرفي مي کند، بنيانگذار اين رشته خطاب مي گردد. لازم به توضيح است كه پس از پیروزی انقلاب، رشته های بوکس، کونگ فو و تاپ كاراته فول كنتاكت ممنوع شدند. من در آن زمان باشگاهی داشتم به نام « تاپ کاراته فول کنتاکت دردار » و به عنوان اولين بنيانگذار آن رشته در سراسر ايران فعاليت مي كرديم و هميشه سعي داشتيم ورزش بوكس را هم كه مكملي براي كيك بوكسينگ هست را تمرين كنيم. در آن زمان تاپ کاراته فول كنتاكت بعد از بازگشایی مجدد بوکس، باعث شد كه بتوانيم تاپ كاراته فول كنتاكت را به عنوان همان کیک بوکسینگ به جامعه معرفی کنیم.
وی افزود: در زمان ریاست دکتر « غفوری فرد » بر سازمان تربیت بدنی وقت، تاپ کاراته فول کنتاکت رسمی شد و بعد از چند سال، من در آن زمان به عنوان سرمربی تیم ملی کیک بوکسینگ کانادا از بريتيش كلمبيا استخدام شدم و تیم استان بريتيش كلمبيا شهر ونكوور را در مسابقات جهانی ژاپن که در استایل شوت بوکسینگ بود، به مقام قهرمانی دنیا رساندم.
این محقق و استاد دانشگاه ادامه داد: به دلیل این‌ که در خارج از کشور مربیگری می کردم، طبعا نمی توانستم‌ کارهای تاپ کاراته فول کنتاکت و یا همان کیک بوکسینگ را در ایران همزمان انجام دهم. اما این مساله به معنای این نیست که من این ورزش را در ایران راه اندازی نکرده ام و ايران را فراموش كرده ام، بلكه كليه مديريت امور را به شاگردان ارشد از جمله جهانگير اسدي، محمد رضا زند‌ کریمی،احمد شقاقي، بابك مقدم و حسن عبدي سپردم و كماكان مديريت كل را خودم انجام مي دادم.
دردار در مورد کشمکش های بین فدراسیون ورزش های رزمی و انجمن کیک بوکسینگ واکو گفت: باید متذکر شوم که مسوولين واکو نمی توانند ادعا کنند كه تنها سازمان کیک بوکسینگ در جهان و ایران هستند. واكو سازماني است كه مسابقات برگزار مي كند به روش هاي مختلف و در واقع يك سيستم آموزشي نیست.
وی ادامه داد:
‏WAKO (World Amateur Kickboxing Organisations)
   و اعضای آن سبك هاي كيك بو كسينك با پيشوند و يا پسوند هاي مختلف هستند. اعضای اين سبكها هم بالطبع نهايتا عضو سازمان خود و سبكهاي آنها هم عضو واكو هستند. ولي واكو به خودی خود يك سبك و يا روش نيست.
بنیانگذار کیک بوکسینگ در ایران درباره مسئولیت جهانی خود اظهار داشت: مديريت ورزش کیک بوکسینگ جهانيWorld SKF برعهده من است و مركزيت آن در كشور كانادا است. متاسفانه مسوول فدراسيون ورزشهاي رزمي قبلي، مسووليت اس كا اف را در ايران علي رغم صدور حكم ابطال مسؤولي كه خود را بدون نمايندگي رسمي نماينده ايران مي دانست را دوباره و بدون نمايندگي و مدارك رسمي از سازمان جهاني كانادا به وی واگذار كردند و اين كاملا با قوانين حقوقي سازمان جهاني مغايرت دارد.
از طرف دفتر مركزي اس كا اف با فدراسیون انجمن هاي ورزش هاي رزمي  فعلی تماس حاصل کردیم تا بتوانيم همكاري هاي گسترده تري در حد پشتیبانی فني و حضور تيم ملي كيك بوكسينك ايران در مجامع بين المللي کنيم و همزمان با صدور حكم خلع يد افراد بدون مدرك اس كا اف در ايران اقدامات لازم را به عمل بياوريم.
وی در ادامه یادآور شد: اعضای هيات رئيسه و مسئول جديد ( وحيد خداوردي ( قهرمان جهان اس كا اف سال ٢٠٠٢ كانادا )  كه رسما مسئول امور اجرائي  اس كا اف در ايران هستند را جايگزين کرده ایم.
ضمنأ لازم به ذكر است هر گونه فعاليت بدون مجوز سازمان جهاني اس كا اف، استفاده از نام و نشان و محتويات فني سبك، مسابقات در ايران و حتي تغيير در نشان و آرم آن مورد پيگرد از طریق مراجع قضایی است.
دردار در پایان خاطر نشان‌کرد: اولین اقدام ما انتصاب تيم قانوني و تشكيل هيات رئيسه و مسئولين استانها است. در مرحله بعد  به آموزش مديريتي و فني اين افراد به شكل آنلاين مي پردازيم. در ادامه و با همکاری با فدراسیون، به تیم ملی كيك بوكسينگ ايران کمک خواهیم کرد تا قدرت و تكنيك فايتر هاي ايران عزيزمان را در جهان بيشتر از گذشته تثبيت كنيم.
کد مطلب: 139896
برچسب ها: کیک بوکسینگ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *