۰
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۴
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی اراک:

معضل کمبود سرانه فضای درمانی در اراک جدی است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی اراک گفت: معضل کمبود سرانه فضای درمانی در این کلانشهر جدی است و با شیوع بالای کرونا در موج سوم این بیماری این کاستی بیش از پیش احساس می‌شود.
معضل کمبود سرانه فضای درمانی در اراک جدی است
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی اراک گفت: معضل کمبود سرانه فضای درمانی در این کلانشهر جدی است و با شیوع بالای کرونا در موج سوم این بیماری این کاستی بیش از پیش احساس می‌شود.
«ایرج رضایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قدمت بیمارستان ولیعصر (عج) اراک به‌عنوان مرکز درمانی مادر تخصصی استان مرکزی بیش از ۵۰ سال است و عملیات اجرایی طرح توسعه آن  نیز به درازا انجامده و این موضوع چالش‌های سلامت اراک را دامن می‌زند.
وی بیان کرد: اراک شهری با ترکیب جمعیت کارگری است که طیف بزرگی از آن زیر پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند اما، با وجود همه تلاش‌ها امکانات بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر برای پاسخگوی به نیاز مردم در خدمات تخصصی درمانی کافی نیست و باید سرمایه‌گذاری بیشتری از سوی این نهاد بیمه‌گر در اراک صورت پذیرد.
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک که ویژه  ارایه خدمات به بیماران سرطانی است، به‌دلیل شرایط شیوع بالای کرونا و مشکلات پیش آمده از بیماران سرطانی تخلیه شده و در حال ارایه خدمات تخصصی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است.
رضایی اظهار داشت: حوزه سلامت استان به تدابیر ویژه برای پاسخگویی به نیازها در وضعیت بحران‌های احتمالی را دارد و این مهم باید به‌عنوان اولویت کار حلقه مدیریتی استان دیده شود.
وی تصریح کرد: صنعتی بودن اراک لزوم ایجاد بیمارستان تخصصی سوانح و سوختگی را برای این شهر حیاتی کرده و در سال‌های قبل حوادث تلخی در کارنامه صنایع وجود دارد که مهر تایید بر این نیاز است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: بیمارستان ولیعصر (عج) اراک نه تنها به مردم این شهر، بلکه به استان مرکزی و استان‌های همجوار و شهرهای بزرگ و کوچک خدمات ارایه می‌کند و در این موج سوم شیوع کرونا فشار مضاعفی بر نیروهای بهداشت و درمان وجود دارد و تقویت اورژانس پیش بیمارستانی اراک نیز باید به شکل ویژه مدنظر باشد.
رضایی بیان کرد: انتظار می‌رود که  نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی در راستای افزایش سرانه فضای درمانی در این استان و به‌ویژه کلانشهر اراک اقدامات عاجل انجام دهند.
اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه ۶۸۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.
کد مطلب: 139989
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *