۰
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۸

کلاهبرداری میلیاردی از شهروندان

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری اعضای یک باند خبر داد که به بهانه برنده شدن در برنامه رادیویی، ۱۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند.
کلاهبرداری میلیاردی از شهروندان
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری اعضای یک باند خبر داد که به بهانه برنده شدن در برنامه رادیویی، ۱۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند.
 سردار "علی  اکبر جاویدان" در این خصوص، گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که فردی ناشناس طی تماس تلفنی با او، خود را مجری رادیو معرفی و اظهار کرده که در یک برنامه رادیویی برنده شده و از فرد شاکی خواسته برای دریافت جایزه خود برنامه‌ مربوط به یکی از بانک‌های کشور را فعال کند. 
وی با بیان اینکه تاکنون 53 فقره سرقت مشابه دیگر به پلیس فتا اعلام شده، اظهار کرد: شکات پرونده عنوان کردند که با بیان زیبا و چرب زبانی فرد تماس گیرنده اغفال شده و برنامه بانکی را فعال کرده تا جایزه را یکجا به صورت اینترنتی واریز کند ولی به محض دادن اطلاعات برنامه و حساب بانکی، تمام موجودی حساب به سرقت رفته و متهم تماس را قطع و تلفنش را خاموش کرده است. 
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با توضیحات ارائه شده از سوی مال باختگان، تیمی از افسران پلیس فتا، تجسس های خود را در این زمینه آغاز کردند و با بررسی های علمی و پلیسی، یازده نفر را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی شس نفر از آنها را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. 
جاویدان با اشاره به تلاش پلیس برای دستگیری دیگر اعضای باند، توصیه کرد: همانگونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماس هایی که شهروندان را به خودپرداز هدایت می کنند قطعا کلاهبرداری است.
وی افزود: جهت جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت های اینچنینی و افزایش آگاهی عمومی به شهروندان توصیه می‌شود از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره حساب، شماره کارت و اعلام رمز آنها به افراد غیرخودداری کنند.
کد مطلب: 140409
برچسب ها: کلاهبرداری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *