; ?>; ?> تا آخر دی، رب گوجه صادر کنید - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۱

تا آخر دی، رب گوجه صادر کنید

سازمان توسعه تجارت از تمدید مهلت صادرات رب گوجه فرنگی تا پایان دی ماه خبر داده است.
سازمان توسعه تجارت از تمدید مهلت صادرات رب گوجه فرنگی تا پایان دی ماه خبر داده است.
به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش ارائه شده از سوی این سازمان، به گمرک اعلام شده که صادرکنندگان رب گوجه فرنگی مجاز هستند تا پایان ماه جاری، محصولات خود را به کشورهای خارجی صادر کنند.
این مجوز در حالی صادر شده که در سال‌های گذشته با توجه به تغییر فصلی در بازار گوجه و افزایش ناگهانی قیمت این محصول در بازار، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت، مجبور به ممنوعیت دوره‌ای صادرات گوجه و رب گوجه فرنگی شده‌اند.
از ابتدای سال، مجوز طولانی مدتی برای صادرات رب گوجه فرنگی صادر نشده اما با توجه به ثبات نسبی بازار، به شکل ماهانه مجوز صادرات رب گوجه تمدید شده است.
سازمان توسعه تجارت با تاکید بر این که نوع رب صادراتی با رب‌هایی که در داخلی کشور توزیع می‌شود، متفاوت است، اعلام کرده رب گوجه فرنگی اسپتیک مخصوص صادرات است و برای مصرف داخل تولید نمی‌شود. این نوع رب گوجه فرنگی تحت خلأ تولید و در کیسه‌های مخصوص نگهداری می‌شود که دو  الی سه سال ماندگاری دارد و فقط برای صادرات تولید می‌شود.
بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی تهران، ایران در طول ماه‌های ابتدایی سال جاری، به بسیاری از کشورهای منطقه، صادرات محصولات کشاورزی خود را ادامه داده و در این میان صادرات گوجه فرنگی و رب گوجه، یکی پرطرفدارترین محصولات ایرانی در بازارهای منطقه بوده است.
کد مطلب: 142577
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *