۰
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۷

استقبال آمریکا از توافق میان قطر و عربستان

وزارت خارجه آمریکا از تصمیم میان دوحه و ریاض برای برقراری ارتباط مرزی میان دو طرف استقبال کرد.
استقبال آمریکا از توافق میان قطر و عربستان
وزارت خارجه آمریکا از تصمیم میان دوحه و ریاض برای برقراری ارتباط مرزی میان دو طرف استقبال کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا از توافق قطر و عربستان برای بازگشایی کلیه مرز‌های مشترک میان دو کشور استقبال کرد.
یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد بازگشایی همه مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی میان عربستان سعودی و قطر تصمیمی است که مورد استقبال واشنگتن است. وی حل و فصل اختلاف گسترده‌تر میان قطر و چهار کشور عربی محاصره کننده آن را به نفع همه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا دانست.
شیخ احمد الناصر المحمد الصباح، وزیر خارجه کویت شامگاه دوشنبه اعلام کرد توافقی میان قطر و عربستان به منظور بازگشایی مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی از امشب حاصل شده است.
خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد: هیئتی آمریکایی به ریاست جرد کوشنر، مشاور ارشد ترامپ برای حضور در مراسم امضای توافقنامه‌ای در این خصوص، راهی عربستان شده است. برخی منابع خبری به شبکه الجزیره گفته اند عملیات برداشته شدن موانع میان مرز‌های عربستان و قطر ساعاتی است که آغاز شده است.
بحران روابط میان چهار کشور عربی با قطر از ۲۰۱۷ با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور آغاز شد. این کشور‌ها از پنج ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده‌ و این کشور را به صورت زمینی و هوایی تحت محاصره قرار داده‌اند. آن‌ها همچنین این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کرده اند. دوحه با رد این اتهامات، همسایگان عرب خود را به تلاش برای دست اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم کرده است.
کد مطلب: 142683
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *