۰
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۵
مشاور معاون اول رياست جمهوری در نشست تخصصي بررسی صادرات خودرو به عراق و سوريه مطرح كرد:

ضرورت حضور خودروسازان در بازار خارجی

مشاور معاون اول رياست جمهوری و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: برخلاف آنچه كه برخی‌ها در داخل كشور عنوان می‌كنند، مردم عراق و سوريه از محصولات ايرانی استقبال می‌كنند، از اين رو با برنامه‌ريزی مي توان صادرات خودرو به كشورهاي ياد شده را افزايش داد.
ضرورت حضور خودروسازان در بازار خارجی


مشاور معاون اول رياست جمهوری و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: برخلاف آنچه كه برخی‌ها در داخل كشور عنوان می‌كنند، مردم عراق و سوريه از محصولات ايرانی استقبال می‌كنند، از اين رو با برنامه‌ريزی مي توان صادرات خودرو به كشورهاي ياد شده را افزايش داد. 
به گزارش سايپانيوز، حسن دانايی‌فر در بازديد از گروه خودروسازي سايپا و در حاشیه نشست تخصصي با مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در خصوص صادرات خودرو به عراق و سوريه، اظهارداشت: خودروسازان به دو بازار بسيار مهم دسترسي دارند كه يكي از آنها بازار عراق و ديگري سوريه است؛ در يك دهه گذشته ايران صادرات قابل توجهي كالا به اين دو كشور داشته است و همواره بازار، مردم و اقتصاد عراق و سوريه از كالاهاي ايراني استقبال كردند.
وي با بيان اينكه كالاهاي ايراني در كشورهاي عراق و سوريه مورد احترام است و جايگاه خوبي دارند، تصريح كرد: اين امر فرصت خوبي است تا خودروسازان براي صادرات خودرو به اين كشورها برنامه ريزي دقيق تري داشته باشند.
دانايي فرد گفت: بعد از خروج امريكا از برجام، فشار زيادي بر برخي از صادركنندگان ايراني به وجود آمد اما با سعي و تلاش فعالان اقتصادي خيلي از چالش ها حل شد و اكنون كالاي ايراني به اين كشورها صادر مي شود.
وي با بيان اينكه در نشست با مديرعامل گروه خودروسازي سايپا طرح هاي مختلف صادرات خودرو به عراق و سوريه مورد بررسي قرار گرفت، تصريح كرد: سعي و تلاش خودروسازان بايد اين باشد كه در مقوله صادرات بيش از گذشته فعالانه عمل كنند، از اين رو با طرح هاي مشترك مي توان موانع را برطرف و مسير صادرات را هموار كرد.
مشاور معاون اول رياست جمهوري در ادامه صحبت هايش به ادامه راه مكتب شهید سليماني اشاره كرد و گفت: بهترين انتقام از دشمنان سردار شهيد حاج قاسم سليمانی ادامه راه ايشان است؛ مكتب سردار عزیز ما مملو از نكات و شاخص هاي عالي و متعالي بود لذا همان گونه كه ايشان توانستند در طول حيات خود بعضاً يك نفره معادل ساختارها و سازمان هايی كه عمر طولاني داشتند وارد شوند و اثر گذار باشند، ما نيز بايد به اين باور برسيم كه ما مي توانيم.
وي افزود: مدرسه و مكتب سردار شهيد سليماني را مي توان در صنعت و اقتصاد كشور تجلي داد و همه ما بايد در مسير وي گام برداريم.
مشاور معاون اول رياست جمهوري پس از بازديد از مركز تحقيقات گروه خودروسازي سايپا و فعاليت‌هايی كه در اين حوزه در حال انجام است، گفت: به عنوان يك ايراني احساس افتخار مي كنم كه شاهد نوآوري، ابتكار و خلاقيت هموطنان و جوانانی هستيم كه در شرايط تحريم و نبرد اقتصادي در حوزه صنعت خودرو فعالانه عمل مي‌كنند چرا که فعاليت در اين برهه بسيار سخت تر و جدي تر از جنگ نظامي است.
وي با بيان اينكه گروه خودروسازي سايپا، طرح ها و برنامه هاي متعددي براي توسعه و پايداري در آينده دارد، تصريح كرد: خودروهاي جديد سايپا به جهت طراحي نشان دهنده ذوق و سليقه مهندسان ايراني است و هنر و تكنيك جوانان ايراني را مي توان در خودروهاي شاهين و آريا كه توليد داخلي است، ديد. چرا كه اين خودروها چشم نواز و از نظر تكنيكي بسيار مناسب است.
مشاور معاون اول رياست جمهوري اظهاركرد: اميدوارم خودروهاي جديد سايپا بتواند نياز جامعه را تامين كند.
کد مطلب: 142704
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *