۰
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۷
سفیر اسبق آمریکا در یمن:

تروریستی‌خواندن انصارالله اشتباه است

سفیر اسبق آمریکا در یمن درج نام انصارالله در لیست سازمان‌های "تروریستی" را اشتباهی بزرگ خواند.
تروریستی‌خواندن انصارالله اشتباه است
سفیر اسبق آمریکا در یمن درج نام انصارالله در لیست سازمان‌های "تروریستی" را اشتباهی بزرگ خواند.
به گزارش ایسنا، جرالد ورستین، سفیر اسبق آمریکا در یمن به شبکه سی ان ان گفت، این تصمیم بیشتر از اینکه برای انصارالله مشکل باشد، برای خود آمریکا مشکل است زیرا از لحاظ ایفای نقش مثبت در تلاش‌ها برای حل درگیری، مسائل را برای آمریکا پیچیده‌تر می‌کند و از طرفی روی انصارالله تاثیر چندانی نخواهد گذاشت.
وی افزود: ما دولت ترامپ را داریم که می‌گوید انصارالله تروریست است، این مساله می‌طلبد که دولت بایدن بیاید و بگوید انصارالله تروریست نیست و این کار آسان نیست و مستلزم یک تصمیم سیاسی است که شاید (دولت بایدن) راغب به اتخاذ آن نباشد.
این دیپلمات آمریکایی در ادامه گفت، دولت بایدن صدها کار برای انجام خواهد داشت و مسلما طبقه بندی انصارالله در اولویت این دولت نخواهد بود.
استیفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل هم درباره درج نام انصارالله در لیست تروریستی توسط آمریکا گفت، این تصمیم تبعات انسانی و سیاسی خطرناکی خواهد داشت. آمریکا باید هر چه سریعتر مجوز و معافیت‌های لازم برای تضمین تداوم رسیدن کمک‌های انسانی به همه مردم یمن را بدون هیچ مانع تراشی صادر کند.
سازمان ملل از این مساله نگران است که تروریستی خواندن انصارالله تلاش‌ها برای از سرگیری روند سیاسی در یمن را متضرر کرده و موجب قطب بندی در مواضع طرف‌های درگیر شود.
اما وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد، این اقدام تاثیر محسوسی بر اوضاع انسانی یمن خواهد گذاشت و از طرفی هم طرحی برای اجرای اقداماتی جهت تقلیل تاثیر این تصمیم واشنگتن بر برخی فعالیت‌های انسانی و واردات کمک‌ها به یمن وجود دارد.
محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله هم در واکنش به این تصمیم گفت، این موضع آمریکا تازگی ندارد، دولت آمریکا در همه پرونده‌های منطقه ناکام مانده است و همین مساله منجر به شعله ور شدن خشم علیه آمریکا و متحدانش در منطقه شده است.
کد مطلب: 143107
برچسب ها: انصار الله
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *