۰
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۱

تهرانی‌ها آلوده‌ترین هوای سال را تنفس کردند

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه شهروندان تهرانی در ۲۴ ساعت اخیر یعنی از ۸ صبح دیروز تا ۸ صبح امروز ۲۴ دی/ با شاخص ۱۷۴، آلوده‌ترین هوای امسال را تنفس کردند.
سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه شهروندان تهرانی در ۲۴ ساعت اخیر یعنی از ۸ صبح دیروز تا ۸ صبح امروز /۲۴ دی/ با شاخص ۱۷۴، آلوده‌ترین هوای امسال را تنفس کردند، از شهروندان درخواست کرد برای حفظ سلامتی خود از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر اکیداً خودداری کنند.
به گزارش ایرنا از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران؛ لیلا نظری با تاکید بر اینکه شبانه‌روز گذشته، آلوده‌ترین شبانه‌روز تهران از ابتدای سال ۹۹ به ثبت رسید، گفت: پیش‌بینی می‌شود این آلودگی امروز و امشب نیز ادامه داشته باشد. 
وی دی‌ماه را ناسالم‌ترین ماه سال‌ جاری عنوان و خاطرنشان کرد: از هفتم دی تا امروز به جز یک روز، هوای تهران ناسالم بوده و در مجموع از اول دی‌ماه، هوای تهران ۱۱ روز در شرایط ناسالم برای همه شهروندان، ۱۰ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و تنها ۳ روز در شرایط سالم قرار داشته است.
شرکت کنترل کیفیت هوای تهران همچنین امروز صبح اعلام کرد: هوای پایتخت از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه ای ۱۶۴ در شرایط ناسالم برای همه اقشار جامعه قرار دارد.
سوهانک و پیروزی در وضعیت بنفش
برپایه این اعلام ایستگاه‌های سوهانک منطقه ۱ با شاخص ۲۰۷ در شرایط بنفش، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۹۱ و شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۸۹ در همین مدت از لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بیشترین آلایندگی را داشتند.
شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه  یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.
کد مطلب: 143133
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *