۰
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۸

هوای تهران از جمعه بهبود می یابد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:چون تلقی ما این بود که روزهای کاری یعنی فردا سه‌شنبه و چهارشنبه اگر تعطیل نشود، انباشت آلاینده‌ها بیشتر خواهد شد و این مسئله بیماری‌های مختلفی را برای مردم ایجاد می‌کند. بنابراین از باب پیشگیری این دو روز را تعطیل کردیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره تعطیل دو روزه تهران گفت: این تعطیلی برای جلوگیری از تغییر شرایط هشدار به حالت اضطرار است و با تغییرات جوی از جمله آلودگی هوا کم می‌‌شود.
محمد جواد محمدی زاده عصر امروز درباره وضعیت آلودگی شهر تهران و اقدامات پیش‌بینی شده گفت: مردم در گذشته در رابطه با گازهای مخرب موجود در آسمان نگرانی‌هایی داشتند.NO۲ ، CO، SO۲ و ... از جمله گازهای مخربی است که هر روز در بیش از ۱۴ نقطه تهران و ۱۲۰ نقطه کشور به صورت روزانه آنها را پایش می‌کنیم.
وی گفت: در همه گازهای مخرب مانند NO۲ ، CO، SO۲ در تمام روزهای امسال وضعیت تهران در شرایط پاک و سالم بوده‌اند.
به گفته معاون رئیس جمهوری در مورد گاز CO در سال جاری در تهران فقط ۲۴۰ روز در شرایط پاک بودیم و ۱۹ روز در شرایط سالم قرار داشتیم.
وی گفت: در رابطه با ازون در سال جاری ۲۱۶ روز، روز سالم در تهران داشتیم.
محمدی‌زاده افزود: در مورد همه گازهای مخرب در سال جاری وضع شهر تهران و کلانشهرها در وضعیت خوب قرار داشته‌ایم و موضوعی که موجب نگرانی است در رابطه با ذرات معلق است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال جاری حدود ۲۴ درصد در مورد ذرات معلق که ذرات زیر ۱۰ میکرون و ۲.۵ میکرون هستند شاهد بهبود هستیم.
وی در ادامه درباره پدیده وارونگی هوا در روزهای اخیر در شهر تهران گفت: به دلیل پایداری هوا شاهد حبس هوا در محدوده شهر هستیم و علت آن انباشتگی هوا است.
وی گفت: وارونگی هوا به دلیل اینکه باران و باد در شهر وجود نداشته به وجود آمده است.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: آنچه در تهران وجود دارد، گازهای مخرب نیست، بلکه فقط ذرات معلق هستند که باعث آلودگی هوا در تهران شده است.
وی گفت: در روز گذشته ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون به ۱۵۴ واحد رسید و امروز این ذرات به ۱۶۴ واحد افزایش پیدا کرد که بر این اساس از شرایط ناسالم به شرایط هشدار رسیدیم که برای اقشاری مانند کودکان و سالمندان و بیماران تنفسی و قلبی خطرناک است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: چون تلقی ما این بود که روزهای کاری یعنی فردا سه‌شنبه و چهارشنبه اگر تعطیل نشود، انباشت آلاینده‌ها بیشتر خواهد شد و این مسئله بیماری‌های مختلفی را برای مردم ایجاد می‌کند. بنابراین از باب پیشگیری این دو روز را تعطیل کردیم.
به گفته معاون رئیس جمهوری پیش‌بینی می‌شود که بیشترین آلایندگی را فردا سه‌شنبه در شهر تهران داشته باشیم.
وی گفت: شرایط هوای تهران در حد هشدار است و برای اینکه این شرایط به اضطرار نرسد، سه‌ شنبه و چهارشنبه را تعطیل اعلام کردیم اما بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها و بانک‌ها در این دو روز فعالیت خواهند داشت.
وی افزود: این شرایط تا قبل از روز جمعه در تهران ادامه خواهد داشت و سپس با ورود جو ناپایدار از غرب کشور این شرایط تغییر خواهد کرد.
کد مطلب: 15518
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *