۰
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۲
مقیمی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تاکید کرد

استفاده حداکثری از ظرفیت قطعه‌سازی

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: 24 قطعه ساز در استان مرکزی به صورت مستقیم با ایران خودرو همکاری می کنند که پنج درصد قطعه سازان ایران خودرو را تشکیل می دهد، ایران خودرو آمادگی دارد که سطح همکاری را از نظر تعداد شرکت ها و قطعات تولیدی، افزایش دهد.
استفاده حداکثری از ظرفیت قطعه‌سازی


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: 24 قطعه ساز در استان مرکزی به صورت مستقیم با ایران خودرو همکاری می کنند که پنج درصد قطعه سازان ایران خودرو را تشکیل می دهد، ایران خودرو آمادگی دارد که سطح همکاری را از نظر تعداد شرکت ها و قطعات تولیدی، افزایش دهد.
ایکوپرس- فرشاد مقیمی، در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی تصریح کرد: هر شرکتی که آمادگی داخلی سازی داشته باشد دعوت به همکاری می کنیم. 
وی با بیان این که قطعه سازان استان مرکزی، شریک ایران خودرو در تولید محصول جدید هستند، اظهار کرد: پروژه تارا را در شرایط سخت تحریم و در مدت زمان کوتاهی با کمک سازندگان به نتیجه رسانده ایم و این محصول به زودی وارد بازار خواهد شد. خوشبختانه قطعه سازان، جلوتر از برنامه زمانبندی برای تولید قطعات تارا هستند.
مدیرعامل ایران خودرو بر استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در استان مرکزی تاکید کرد و گفت: برای همکاری در حوزه تامین محصولات ایران خودرو دیزل نیز آمادگی داریم. 
وی تاکید کرد: برای حمایت از بخش خصوصی، هر جایی که این بخش بتواند سرمایه گذاری کند، ایران خودرو ورود پیدا نمی کند. 
مقیمی گفت: نیازمندی های ایران خودرو روی میز است و هر شرکتی که آمادگی داشته باشد، برای داخلی سازی قطعات اعلام آمادگی می کنیم.
وی به دستاوردهای حوزه داخلی سازی اشاره کرد و گفت: قریب به 100 قطعه که در سال گذشته از خارج از کشور تامین می کردیم داخلی سازی شده و کاهش وابستگی داشته ایم. 
وی بر تشکیل کمیته های مشترک میان قطعه سازان استان مرکزی با ایران خودرو برای حل و فصل سریع موانع تولید، تولید با کیفیت و قیمت رقابتی تاکید کرد.  
ایران خودرو از ظرفیت های استان مرکزی استفاده کند
استاندار اراک در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی این استان گفت: ظرفیت های بسیار خوبی برای تولید قطعه خودرو وجود دارد و فعالیت های شرکت های قطعه ساز نویدبخش رشد بسیار خوبی در استان مرکزی است.
سید علی آقازاده افزود: استان مرکزی ظرفیت هزاران میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در حوزه قطعه سازی دارد.
وی سفر مدیر عامل ایران خودرو به استان مرکزی را فرصت خوبی برای شروع کارهای بزرگ دانست و گفت: قطعا با تمایل ایران خودرو می توان به نتیجه نهایی دست یافت.

نباید ارز و اشتغال را به خارجی ها بدهیم
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، خودروسازی را بعد از صنعت نفت، بزرگترین صنعت کشور دانست و گفت: خودروسازی در اقتصاد ملی با گردش مالی بالا و اشتغالزایی، جایگاه ویژه و ممتازی دارد. 
کریمی ضمن قدرانی از تلاش های مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در داخلی سازی تولید گفت: ایران خودرو به صورت جدی به داخلی سازی اهتمام داشته است، این شرکت با برگزاری نمایشگاه های مختلف همکاری با سایر صنایع از جمله دفاعی برای تسریع در داخلی سازی قطعات خودرو گام های بلندی برداشته است. در تولید مدل های جدید خودرو و افزایش تیراژ تولید گام های خوبی برداشته شده، در کنار آن تعهدات معوق به صفر نزدیک می شود و این اقدامات بسیار مثبت و موثر بوده است.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ضمن انتقاد از مصوبه اخیر دولت و نهادهای تصمیم گیر در واردات کامیون و اتوبوس گفت: خط تولید اتوبوس در ایران خودرو دیزل بعد از تقریبا 10 سال راه اندازی شده است، با توجه به این که ظرفیت تولید داخلی وجود دارد نباید ارز و اشتغال را به خارجی ها بدهیم. می توان نیاز را از داخل کشور رفع کنیم. 

قیمت نهاده های تولید سه برابر شده است
رییس انجمن قطعه سازان استان مرکزی نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به سه برابر شدن قیمت نهاده های تولید از سال گذشته تاکنون، فشار زیادی به واحدهای تولیدی وارد شده است.
محمدرضا رعنایی افزود: ظرفیت های خوبی در استان مرکزی وجود دارد که امکان بالفعل شدن آن به راحتی فراهم می شود و لازمه آن ایجاد همگرایی ایران خودرو، مدیران استان و سایر دست اندرکاران است تا از این سرمایه ملی استفاده شود. 
آمادگی داریم تجهیزات مورد نیاز ایران خودرو را تولید کنیم
دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: می توان به منظور بررسی توانمندی های استان مرکزی در ایجاد خطوط تولید جدید قطعه سازی، کمیته ای تخصصی ایجاد کرد. 
حمیدرضا مهدی نیا با بیان این که ایران خودرو می تواند نسبت به ایجاد و انتقال خط تولید و تکنولوژی قطعه سازی در استان مرکزی اقدام کند، گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در استان مرکزی آمادگی داریم تا بخشی از تجهیزات مورد نیاز ایران خودرو را تولید کنیم.
در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، علاوه بر مدیرعامل و مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو، مقامات استان اراک از جمله استاندار، رییس اصناف، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، سه تن ازنمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و رییس و نمایندگان انجمن های قطعه سازی حضور داشتند. برخی از مقامات نیز به صورت بر خط (آنلاین) در این نشست حضور یافتند. حاضران در این جلسه به بررسی وضعیت صنایع مرتبط با خودروسازی در استان مرکزی و مسیرهای برون رفت از موانع تولید پرداختند.
گفتنی است،‌ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو امروز در سفر یک روزه به استان مرکزی، علاوه بر حضور در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی این استان، با حضور در نمایشگاه توانمندسازان استان مرکزی که در محل اتاق بازرگانی استان مرکزی برپا بود، از دستاوردهای قطعه سازان بازدید کرد. همچنین مقیمی از خطوط تولید و توانمندی های قطعه سازان اراک و پروژه‌های ساخت داخل آنان بازدید کرد. وی از شرکت‌های قطعه ساز کوشاوران و نیروساز و همچنین ماشین سازی اراک و آذراب بازدید کرد.
 
کد مطلب: 143282
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *