۰
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۵

نحوه محاسبه عیدی کارمندان اعلام شد

فرمول محاسبه عیدی کارگران و کارمندان و کارکنان دولت اعلام شد.
نحوه محاسبه عیدی کارمندان اعلام شد
فرمول محاسبه عیدی کارگران و کارمندان و کارکنان دولت اعلام شد.
 به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه مشاوره روابط کار و تامین اجتماعی بیدبرگ، مبلغ عیدی کارمندان و کارکنان دولت برای سال ۱۴۰۰ حدود ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان می‌باشد که مبلغ دقیق آن توسط هیات وزیران اعلام می‌شود که در موقع اعلام در سایت بیدبرگ نیز اعلام می‌شود.
 
فرمول و نحوه محاسبه عیدی کارگران: 
کلیه کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، بعنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.
 
تبصره ۱- مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد. مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید.
 
تبصره ۲- در کارگاه هائی که مطابق رویه جاری کارگاه بیش از مبالغ فوق پرداخت می‌نمایند. عرف کارگاه معتبر خواهد بود.
 
بند ۱۰ ماده ۹۲ قانون مالیات مستقیم
عیدی سالانه یا پاداش آخر سال جمعاً معادل یک دوازدهم میزان معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات مستقیم است.
 
فرمول و نحوه محاسبه عیدی کارکنان دولت:
مبلغ عیدی کارکنان دولت براساس میزان امتیاز و همچنین ضریب حقوق شاغلان تعیین می‌شود. براساس ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری میزان امتیاز عیدی برای هر سال ۵۰۰۰ است و از سوی دیگر هیات وزیران هرساله ضریب حقوق را برای مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری مشخص می‌کند و از ترکیب این دو، عیدی کارکنان تعیین می‌شود، ولی در نهایت در روزهای پایانی سال هیات وزیران میزان عیدی را بررسی و رقم آن را نهایی می‌کنند.
کد مطلب: 143391
برچسب ها: عیدی کارمندان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *