۰
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۵

مبارزه ضربتی با قاچاق فیلم

رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان از جلسه هیات مدیره این اتحادیه با رئیس سازمان سینمایی خبر داد و تاکید کرد در این نشست درباره وضعیت توقف فیلمبرداری "آینه شمعدون" صحبت شد.
سیدضیا هاشمی درباره با جزئیات این نشست به خبرنگار مهر گفت: به همراه اعضای هیات مدیره اتحادیه تهیه کنندگان با رئیس سازمان سینمایی و جلیل عرفان‌منش جلسه‌ای داشتیم که محوریت این نشست درباره مشکل پیش آمده برای فیلم "آینه شمعدون" بود.
وی افزود: این نوع نگرش‌ها آسیب‌های جدی برای امنیت سرمایه در سینما است. به همین دلیل از آقای شمقدری درخواست کردیم که سریعا به این موضوع رسیدگی کند و او هم دستورات لازم را داد.
هاشمی در تشریح وضعیت این فیلم ادامه داد: شورای فیلمنامه درباره بخش‌هایی از فیلم "آینه شمعدون" درخواست اصلاح داده‌اند و تا جایی که می‌دانم ظاهرا این اصلاحات انجام نشده‌است اما امیدواریم این مشکلات به زودی برطرف شود، چون تعطیلی هیچ پروژه‌ای به نفع اشخاص نیست.
وی تاکید کرد: آقای شمقدری هم درخواست دادند به این موضوع در اسرع وقت رسیدگی شود. امیدواریم تا چند روز آینده این مشکل برطرف شده و فیلمبرداری ادامه یابد. البته جلیل عرفان‌منش هم پیگیر این موضوع است.
هاشمی درباره دیگر موارد طرح شده در این جلسه گفت: متاسفانه سینما در معرض آسیب جدی در بخش انتشار نسخه‌های غیرمجاز فیلم‌ها و محصولات فرهنگی است. به همین دلیل از رئیس سازمان سینمایی درخواست کردیم که اجازه دهند صنف تهیه‌‌کنندگان وارد این جریان شوند.
وی در پایان گفت: در صورت مساعدت با ورود ما، قطعا برنامه وسعی در این زمینه خواهیم داشت و طرح ضربتی برای برخورد با این پدیده را آغاز می‌کنیم. ما قطعا تهران را زیر و رو می‌کنیم تا سینما را در این بخش از نابسامانی نجات دهیم.
همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز چند روز پیش مشکل "آینه شمعدون" را رعایت نکردن ضوابط و چارچوب‌ها اعلام کرده بود.
کد مطلب: 14403
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *