۰
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۳

محیط بانان دفاع شخصی می‌آموزند

رییس مرکز آموزش و تربیت محیط بان گفت: پیش بینی کردیم که تمامی محیط بانان کشور، آموزش ورزش های رزمی و دفاع شخصی ببینند و حتما حداقل در یک ورزش رزمی مراحل مقدماتی تا تکمیلی را پشت سر بگذارند.
رییس مرکز آموزش و تربیت محیط بان گفت: پیش بینی کردیم که تمامی محیط بانان کشور، آموزش ورزش های رزمی و دفاع شخصی ببینند و حتما حداقل در یک ورزش رزمی مراحل مقدماتی تا تکمیلی را پشت سر بگذارند.
به گزارش ایسنا آرش یوسفی ظهر امروز در وبیناری با موضوع اجرای بهینه برنامه‌های آموزشی در حوزه اعتبارات استانی به چهار اولویت برای صرف این اعتبار اشاره کرد و گفت: در حوزه مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان با هماهنگی دفتر مشارکت های مردمی و مسوولیت‌های اجتماعی، ابلاغ اعتبارات استانی انجام شد تا برنامه آموزش‌های همگانی محیط زیستی دنبال شود.

رییس مرکز آموزش و تربیت محیط بان با تاکید بر اینکه به‌صورت مشخص، بحث تولید محتوا را در حوزه مرکز آموزش محیط زیست و محیط بان دنبال می کنیم، اظهارکرد: در برنامه مشخص شده، توسعه سواد محیط زیست و آموزش ضمن خدمت کارکنان دیده شده است.

وی یادآور شد: به صورت مشخص سه بسته آموزشی آماده شده که دراختیار همکاران قرار می گیرد. در این زمینه مکاتباتی نیز صورت گرفته و بحث راهنمای آموزشی محیط بانان سازمان مطرح شده است که در واقع به صورت برنامه آموزش محیط‌بانان دیده شده است. این برنامه آماده شده است و دراختیار استان ها قرار می گیرد تا با اعتباری که اختصاص پیدا کرده، کار پیگیری و بخشی از اعتبار برای این محتوا استفاده شود و دراختیار تمام پاسگاه های محیط بانی قرار گیرد. فایل الکترونیک هم در اختیار استان ها قرار خواهد گرفت.

رییس مرکز آموزش و تربیت محیط بان همچنین از بسته دیگر آموزشی یاد کرد و گفت: بسته پشتیبان آموزش محیط زیست پیش دبستانی نیز طراحی و آماده شده است. این بسته شامل 11 واحد کار است که سال گذشته آماده شد. اکنون هم یک بسته آموزشی برای هر کدام از این واحدها شامل پوستر آموزشی، فایل صوتی شعر و موسیقی، کلیپ و انیمیشن درنظر گرفته شده است و استان‌ها می توانند با صرف بخشی از اعتبار تخصیص یافته، محتوای طراحی شده را تکثیر کنند و در اختیار مهدهای کودک قرار دهند.

یوسفی با تاکید بر لزوم ارتقای سواد محیط زیستی و تربیت محیط بانان، به توجه صورت گرفته برای آموزش تسهیلگران جامعه محلی اشاره کرد و گفت: محتوای آموزشی مربوط به تنوع زیستی، تغییرات اقلیم و بحث پسماند آماده شده است و استان‌ها می توانند در این زمینه نیز برنامه ریزی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، وی با اشاره به بحث چهارم و نهایی که به مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان محول شده است، اظهار کرد: بحث آموزش دفاع شخصی محیط بانان کشور مطرح شده است.  پیش بینی کردیم که تمامی محیط بانان کشور، آموزش ورزش‌های رزمی و دفاع شخصی ببینند و حتما حداقل در یک ورزش رزمی مراحل مقدماتی تا تکمیلی را پشت سر بگذارند. استان‌ها نیز می‌توانند در این خصوص با اولویت محیط بانان تازه استخدام شده و جوان‌تر برنامه ریزی کنند.
کد مطلب: 144089
برچسب ها: محیط بان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *