۰
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۴

315 میلیون دلار سرمایه گذاری صنعتی در کردستان

استاندار کردستان گفت: ۳۱۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در بخش صنعت کردستان تاکنون صورت گرفته و جدا از لاستیک بارز، سیمان و پتروشیمی صنعت بزرگی در کردستان نداریم.
استاندار کردستان گفت: ۳۱۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در بخش صنعت کردستان تاکنون صورت گرفته و جدا از لاستیک بارز، سیمان و پتروشیمی صنعت بزرگی در کردستان نداریم.
بهمن مرادنیا صبح امروز شنبه (۲ اسفند ماه) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کردستان که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد اظهار کرد: یکی از خبرهای خوش برای مردم کردستان ،سرمایه‌گذاری در صنعت استان و پروژه پتروشیمی بعثت کردستان است.
وی افزود: سرمایه‌گذار این پروژه بخش خصوصی، بانک ملت، بانک تجارت، بانک سپه، صادرات و ملی هستند که با ۷۹۰ میلیون دلار اعتبار تفاهم نامه آن امضا می‌شود.
استاندار کردستان تصریح کرد که یکی دیگر از پروژه های پیشران کردستان "تایر رازی" است که امیدواریم این پروژه به زودی کلید بخورد.
وی عنوان کرد که تفاهم نامه پروژه لاستیک رازی با 4هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و با مشارکت سرمایه‌گذار آن امضا می‌شود.
مرادنیا ادامه داد که ۳۱۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در بخش صنعت کردستان تاکنون صورت گرفته و جدا از لاستیک بارز، سیمان و پتروشیمی صنعت بزرگی در کردستان نداریم.
وی خاطرنشان کرد: این دو پروژه معادل ۹۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری است که چیزی حدود ۳ برابر سرمایه‌گذاری حوزه صنعت کردستان تاکنون است.
استاندار کردستان گفت: سال گذشته حدود ۶ میلیارد دلار در مرز باشماق مبادلات مرزی صورت گرفته و در یک سال گذشته با توجه به این حجم از مبادلات اقدام به اجرای طرح ساماندهی مرز گرفته شد.
وی اظهار کرد که امیدواریم با دستور معاون اول اجرای این پروژه با قدرت شروع شود.
مرادنیا تصریح کرد که مرز سیرانبند بانه یکی از مرزهای با پتانسیل بالاست و دولت مرکزی عراق رسمی شدن مرز سیرانبند را تصویب کرده‌ است.
وی عنوان کرد که در روزهای آینده با حضور استاندار سلیمانیه و معاون وزیر داخله اقلیم کردستان عراق مقدمات رسمی شدن این مرز صورت خواهد گرفت که امیدواریم دولت نیز مقدمات ساماندهی این مرز را فراهم کند تا در شان یک مرز رسمی و جمهوری اسلامی باشد.
به گفته استاندار کردستان عقب ماندگی هایی در کردستان که وجود دارد به سبب کم کاری‌های گذشته و نبود زیرساخت‌های مناسب بوده است.
وی افزود: در تخصیص آب کارهای زیادی انجام گرفته است و طبق گفته مسئولان مربوطه تخصیص آب کردستان موجب برهم خوردن تخصیص تمام کشور خواهد شد اما با دستور معاون اول این تخصیص صورت خواهد گرفت.
مرانیا عنوان کرد: تامین آب شرب سالم برای شهرها یکی دیگر از مطالبات مردم کردستان است و با دستور دکتر نوبخت بودجه مناسبی برای این بخش در کردستان در نظر گرفته شود.
وی با اعلام اینکه تعدادی از پروژه‌های سد کردستان نیازمند اعتبار هستند افزود: با ۳ طرح پیشران کشاورزی که درنظر گرفته شده طرحی در نظر گرفته شده که ۱۰۰ هزار هکتار آبی شود که تاکنون ۱۶ هزار آن صورت گرفته است.
مرانیا ادامه داد: با اجرای این پروژه میانگین استان به ۲۲ درصد می‌رسد که بازهم از میانگین کشوری کم تر است.
وی افزود: کردستان در بخش کشاورزی حرف زیادی بردی گفتن دارد و در تولید گندم با توجه به دیم بودن بیشتر زمین‌های کشاورزی توانسته‌ایم رتبه‌های اول و دوم را کسب نماییم.
استاندار کردستان گفت: کردستان به عنوان استان تامین کننده پروتئین کشور شناخته شده است و با تزریق تسهیلات ارزان قیمت می‌توان تولید گوشت قرمز با کیفیت تولید کرد.
وی خاطرنشان کرد: 150 کیلومتر از کریدور شمال غرب به اتمام رسیده و با قول دکتر نوبخت اعتبار برای اجرای ۶۰ کیلومتر آن تامین شده است.
مرادنیا یادآور شد: اعتبارات مناسبی برای پروژه راه مریوان در نظر گرفته شده و امیدواریم تا اواسط اردییهشت ماه سال آینده پروژه راه مریوان به بهره برداری برسد.
کد مطلب: 145221
برچسب ها: کردستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *